duimen

omdat rick zo een enorme zuig behoeft heeft zijn we hem de tut gaan geven (ik was er niet kapot van maar het hielp wel)
ik vond dit beter dan duimen omdat je de tut na een tijdje weg kon laten (is dan weer beter voor de tandjes )
nu heeft hij dus zijn duim gevonden en wil geen tut meer
ik vind het op zich wel leuk maar moet ik dit nu tegen gaan b.v handschoentjes aan doen ofzo of het maar gewoon toelaten en kijken hoelang hij duimt

wat vinden jullie

groetjes priscilla mama van rick

Gewoon lekker laten duimen!!!
Je moet maar denken dat het ook veel voordelen heeft als je kleine duimt! De tut raken ze steeds kwijt (lees vooral 's nachts) waardoor je er dus steeds uit moet om de tut te pakken. Z'n duimpje vindt ie altijd en is altijd in de buurt. Onze zoon duimt ook en ik vindt het heerlijk. Het ziet zo schattig uit.......hij is dan om op te vreten. Ik heb ook altijd vingers in m'n mond gehad. Ik weet dat ik dat alleen mocht doen als ik mijn pyama aanhad. Doe het nog wel eens als ik overstuur ben ofzo. Heerlijk.
Ik zou dus zeggen, gewoon laten duimen!

Ik ben het met Jelke eens. Gewoon lekker laten duimen. Tijs heeft ook zijn duimpje gevonden, echt super schattig!

Ik heb een beugel gehad omdat ik een flinke overbeet had. De orthodontis heeft gezegd dat dit niet door het duimen kwam. Als ik niet had geduimd was de overbeet misschien wat minder geweest, maar had ik nog aan de beugel gemoeten. Het probleem bij mij was dat mijn onderkaak achter was gebleven met groeien. Daarbij komt nog dat ik geduimd heb tot ik 7 was en de overbeet pas een stuk later is ontstaan. Mijn broer heeft geduimd tot zijn 14e en heeft een normaal gebit en geen beugel nodig gehad.

Dus daar is echt niet altijd een direct verband tussen.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan