duimen

Hallo allemaal,

Weet iemand of dat veel duimen slecht is voor je kindje?
Thijn duimt wat af... Zeker nu hij een tandje krijgt.

Is dit normaal??

Groetjes Bianca

Hoi Bianca!

Als ik Elise zie duimen haal ik haar duim uit haar mondje.
Zolang ze geen tandjes hebben kan het geen kwaad ( ivm met scheef groeien)...maar het word heel snel een gewenning.
En als ze dan wel tandjes hebben, kan je ze het niet zo 1,2,3 afleren.
Een speentje kan je afbouwen, en duim hebben ze altijd voor handen en daarom moeilijk af te leren.

Groetjes Linda

hoi hoi

ze zeggen wel dat spenen slechter is dan duimen.
ik heb 12 jaar  geduimd en een heel recht gebit dus het zegt niet altijd wat.
mijn broertje is geboren met de duim afdruk in de kaak later wel een beugel gehad maar kwam niet door duimen
het is denk ik wat je zelf wil voor je kindje

groetjes danielle

Duimen kan geen kwaad voor de tanden zolang je kind nog het melkgebit heeft. Als je kind heeft gewisseld, kán het wel zo zijn dat de tanden er scheef door gaan groeien.
Ze zeggen idd dat een speen slecht is voor de spraakontwikkeling, je kindje zou zo niet goed leren praten. Maar het lijkt me dat dat dan alleen zo is als hij hem heel de dag in de mond heeft.
Mijn oudste sabbelt op haar vingers. Ze is nu 4,5 en doet het bijna niet meer. Alleen nog als ze gaat slapen, maar zodra ze slaapt, haalt ze ze zelf uit de mond.
De jongste duimt en ik vind het ideaal! Ik hoef er iig nooit uit omdat ze haar speen kwijt is.
En het afleren, dat zien we later wel weer. Daar gaan we ons nu nog niet druk om maken..
Sil

Bedankt voor jullie reacties.
Het is idd wat Sil schrijft, wel makkelijk dat hij duimt. Zo kan hij zichzelf rustig maken zonder dat ik er met een speen achterna hoef te hobbelen.

Vroeg me alleen af of dit wel goed was....

Thanks voor jullie advies!

Gr Bianca

Nou ik denk wel dat als Elise zou gaan huilen om haar speen dat ik dan ok een stuk makkelijker zou zijn met duimen.
Gelukkig is ze niet speen gebonden.
Overdag heeft ze nooit een speen in en savonds gebruikt ze een speen alleen om in te slapen.
Dus ja dan is het een ander verhaal...

Groetjes Linda

Hier nog een duimelotje.
En ik vind het niet erg, ik vind het zelfs wel grappig en lief  staan.
En inderdaad, ik hoef er 's nachts niet uit om een speen terug te stoppen.
Ze zeggen wel dat ze beter aan een speen kunnen wennen dan aan de duim, omdat die speen makkelijker af te wennen is.
Bij duimen kan ook de kaak naar voren gaan staan. Maar ja, met een speen is de kans weer groot dat kinderen gaan slissen.

Wilmi

Hier ook een duimertje! En ik vind het zooooo lief  hahaha ik word helemaal verlieft als ik haar zie duimen...
Ze doet het niet zo vaak, nu met de tandjes idd wat meer (of op 2 vingertjes sabbelen) of als ze echt moe is.
Ik maak me er niet druk over hoor, de speen heeft ze nooit gewild en daar was ik eigenlijk wel blij om.
Komt allemaal wel weer goed!

Terug
Bovenaan