Duimen...

Mijn dochter Rosalie stopt constant haar duim in d'r mond, moet ik dat haar nu al afleren of is het een fase op deze jonge leeftijd..? Ik probeer al steeds d'r duim te vervangen met een speen (waarvan ik denk dat het makkelijker af te leren is) maar ik kan niet 24 uur per dag die duim eruit halen... Wat zijn jullie ervaringen?
 
tja mn dochet van 7 die duimt ook echt heel erg... mn 2e duimt ook maar alleen als ie moe is nu probeer ik met de 3e toch echt te zorgen dat ie een speen wilt ipv een duim maar of het ook echt gaat lukkken weet ik niet.

mn vriendin heeft 2 dochters die hebben altijd een speen gehad maar de 1 is 7 en e ander is 4 jaar en die mochten geen speen meer hebben ze afgebouwd en zo maar helaas die beginnen nu gewooon met duimen dus ja je kan nooit zeker weten dat als ze een speen krijgen ze later ook niet gaan duimen..het kan dus toch wel..

Maar bij timo doe ik goed mn best om te proberne dat ie een speen wit......
 
Onze oudste zoon duimde ook al als baby. Wij hebben het zo gelaten, men (bijv CB) zegt idd dat een speen beter af te wennen is maar dan moeten ze wel die speen willen. Onze zoon spuugde gewoon de speen uit en stopte zijn duim in de mond. Tja, en wij vonden het ook wel erg handig want die duim lag tenminste nooit onder het bed hahaha (zoals de speen van onze middelste wel regelmatig) dus geen zoektochten midden in de nacht naar die speen! Hij is inmiddels 7 en duimt al een hele tijd niet meer, hij is er vanzelf mee opgehouden. De middelste heeft best lang een speen gehad, later alleen voor op bed en toen hij bijna 4 (!!) was hebben we de speen zonder problemen weggedaan, we hadden hem er al een tijdje op voorbereid dat als de speen stuk zou zijn er geen nieuwe kwam omdat hij er al veel te groot voor was en dus heeft hij hem zelf weggegooid toen ie stuk was. Hij vond het wel een beetje moeilijk en had een beetje moeite met in slaap komen de eerste nacht maar daarna was het klaar.

Je kunt dus proberen de speen aan te wennen ipv de duim maar bij onze zoon werkte dat dus niet.
 
Mijn zoon had toen hij 5 weken oud was al zijn duim in z'n mond. Een speentje wilde hij niet. Ik vond het zelf wel makkelijk; altijd bij de hand! Nou ja, aan de hand in dit geval ;-). Hij is net 5 jaar geworden en duimt nog steeds.
Mijn oudste dochter heeft geen speen of duim, nooit gehad.
De middelste (15 mnd) heeft vanaf dag 1 een speen en nu alleen nog in bed.
De jongste (10 weken) pakt vaak haar duimpjes. Als ze met haar hoofd naar links ligt pakt ze haar linkerduim en andersom ook.

3 Van mijn 4 kinderen hebben een veel te kort tongriempje. Bij de oudste is dit te laat ontdekt (vandaar dat hij geen speen in z'n mond kon vasthouden) en bij de jongste 2 hebben we direct na de geboorte gevraagd of de vk het tongriempje door wilde knippen.
Een duim is wel makkelijker. Bij mijn middelste dochter moet ik er soms uit omdat d'r speen naast d'r bed ligt.
 
misschien helpt het om wantjes te dragen. en anders gewoon een speen of speeltje.
Mijn zoon deed dat ook. al vanaf een paar weken oud. (ik hoor dat ze het in de buik al doen) maar heb m vaak de speen gegeven en zie nu dat hij het niet meer doet.
 
Terug
Bovenaan