duimpje ondekt

hallo

linn heeft nu met bijna 9 weken haar duipje ondekt, ik vond het eerst leuk maar nu niet meer. doordat ze nu te veel op haar duimpje zuigt is haar zuig behoefte een stuk minder en drinkt ze dus niet meer zo veel en huilt ze dus weer sneller maar heeft dan ook weer sneller genoeg. ik weet effe niet hoe ik dit kan oplossen. als het aan mevr. ligt wil ze nu iedere 2 uren eten terwijl het eerst 4 uren waren.

wie heeft tips

groeten nancy
 
hallo nancy,

mijn dochter zuigt ook duim maar alleen om in slaap te komen,
ik heb vroeger ook duim gezogen en mijn ouders hebben het mij   afgeleerd om kniekousen om mijn handen en armen te doen en het heeft geholpen.
hopelijk heb je er iets aan. succes
groetjes ramona
 
Hoi,

Misschien moet je een speen nemen met een groter gat? Dan krijgt ze sneller meer melk binnen. Soms moet je dit soort veranderingen in eetpatroon ook even een beetje aankijken.  Misschien heeft je kleintje gewoon even wat minder trek. Let  op het totaal dat je kindje per dag binnen moet krijgen en niet per fles. Misschien moet je over op een ander schema  met andere hoeveelheden voeding per keer? Soms is het een beetje puzzelen en ineens loopt het dan weer.
Bij mijn zoon was het duimen  een aanvulling op een tekort aan zuigbehoefte, maar hij ging er niet minder van eten. Mijn zoon heeft altijd te snel het flesje leeggedronken. Zelfs met de allerkleinste speenmaat  waren we binnen 5 tot 10 minuten klaar. Om zijn zuigbehoefte te kunnen bevredigen hebben we de eerste weken een fopspeentje gegeven  maar ineens wilde hij die niet meer. Toen  ging hij  duimen. Ik vond dat helemaal niets ivm problemen van gebit  later. Echter dit heeft maar een paar weken geduurd en toen was het weer over. Hij heeft tot nu toe (13 maanden) niet meer geduimd.

Groet
Lies
 
Terug
Bovenaan