duizelig en bijna flauwvallen....

Ik ben het hele weekend al duizelig en als ik ga staan wordt het zo lekker zwart voor mijn ogen...
Het is vandaag zelfs zo erg dat als ik zit voel ik me bijna wegzakken, moet me dan concentreren op mijn ademhaling en dan gaat het wel weer.
De dokter vanmorgen gebeld en die zij dagje bedrust en eventueel dextro/druivensuiker nemen....

Misschien dat dit komt door ijzer tekort of lage bloeddruk, dat hoop ik woensdag te horen want dan moeten we weer op controle...

In mijn 2 vorige zwangerschappen was mijn bloeddruk gedurende de hele zwangerschap te hoog dus deze klachten ken ik absoluut niet.

Iemand van jullie hier ervaring mee???

Liefs Randy mama van Ninthe* 18-11-2006 en Nova 21-5-2008 en nu 11wk+4dgn zwanger

Heb deze klachten tijdens mijn vorige zwangerschap gehad, was toen al wel verder ( week of 25). Was gelukkig op mijn werk (in het ziekenhuis) toen ik last kreeg en bleek zowel een lage bloeddruk als bloedsuiker te hebben. Het enige wat hielp was zeer regelmatig wat eten en dan zakte het snel weer.
Succes!

ook ik heb hier last van.
flauwvallen, of duizeligheid komt omdat de hersenen dan weinig zuurstof krijgen op dat moment. ook kan t zijn dat je bloeddruk veelste laag is.

mijn tip:
zoute dropjes!!!!
neem ze overal mee naar toe, waar je ook heen gaat. zorg dat je ze altijd in je zak hebt.
zodra je je een beetje duizelig voelt, gelijk een dropje nemen.
ik lust helemaal geen drop, maar moet ze gewoon innemen, anders gaat t helemaal fout.

laat even bij je vk je bloeddruk meten (als t goed is wordt dit standaard gedaan, zo niet ff vragen)

als je ligt, en je wilt opstaan. doe dit dan rustig.
neem er echt de tijd voor. eerst half zittend, dan helemaal zitten, dan je benen op de grond, dan goed diep adem halen en dan pas opstaan.
neem er echt de tijd voor (minuut of 5)

hoe is je eetpatroon? kan je wel goed eten?

heel veel succes!

liefs, do
mama van nathalia, 21 maanden en 13,5 weken zwanger van wondertje 2

bij mijn gyn doen ze idd ook altijd standaard bloeddruk meten...vandaar ook dat ik wist dat bij de vorige zwangerschappen mijn bloeddruk altijd te hoog was...

Ik hoop het woensdag te horen...

Het kan ook nog mijn ijzer zijn...heb na de bevalling van Nova geen staaltabletten genomen ondanks dat mijn hb te laag was, dit omdat ik een totaal ruptuur had en al laxerende dingen kregen voor de ontlasting en bij Ninthe* had ik heel erg last van harde ontlasting en obstipatie door de staaltabletten....

Eten kan ik trouwens wel goed hoor...heb weleens dat ik geen zin in avond eten heb maar over het algemeen gaat alles er wel goed in...of ik er nou misselijk van wordt of niet...haha....

Vind het alleen zo vervelend dat je hier onzeker van wordt, vooral omdat ik natuurlijk ook veel met Nova alleen thuis ben, moet er niet aandenken dat ik wel flauw val....

Maar ok dit gaat allemaal wel weer over, moet zeggen dat ik op dit moment aardig opgeknapt ben, heb vanmiddag nog lekker een paar uur geslapen...

Bedankt voor jullie reacties!!!

Liefs Randy

Ik heb het ook, afgelopen woensdag op controle was mn bloeddruk 90/45. Daardoor regelmatig duizelig enzo. Erg vervelend, maar verder weinig aan te doen. Inderdaad rustig opstaan. Bekende "slechte" omstandigheid: in de winkel, als je in de rij staat te wachten. Ga dan niet stilstaan, maar ga bewegen (dat zorg ervoor dat je bloedsomloop gestimuleerd wordt).

Verder valt er helaas weinig aan te doen. Sterkte.

Terug
Bovenaan