duizelig en misselijk

Hoi allemaal,

Na 2 jaar proberen is het eindelijk gelukt! We zijn zwanger! Ben nu ongeveer 8,5 week dus het is nog wel pril.

Ik heb meestal wel snel last van duizeligheid zoals op het begin van mn menstruatie bijvoorbeeld. Maar ik merk het nu bijna de hele dag door. Als ik even iets gedaan heb sta ik meteen te trillen op mn benen en ben ik duizelig. Ook de misselijkheid is de ene dag wel te doen en de andere dag ben ik heel misselijk. Geen overgeven gelukkig. Dus zoals ze aangeven is het beter om wat vaker te eten maar ben ook bang dat als ik nu meer eet dan normaal, ik hierdoor best aankom?

Heeft iemand hier ervaring mee en / of tips hierin? Ik hoor het graag!

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap ook veel duizelig geweest. Had ook een te lage bloeddruk. Bij mij hielp een opkikkertje of iets zouts eten heel goed. Ook ben ik 8 weken misselijk geweest met overgeven erbij. En het ligt eraan wat je doet eten. Ik at heel veel fruit als kleine tussendoortjes. Als je alleen maar gaat snoepen dan kom je natuurlijk sneller aan. Ik ben nu 39+2 weken zwanger en in totaal 10 kilo aangekomen.

Ik was rond die periode ook misselijk, zeker als ik te weinig had gegeten. Ik nam dagelijks 1-2 glazen  met een Opkikkertje en had standaard een rol Maria koekjes bij me. Kreeg ook geen thee en water weg en dronk alleen maar Karvan Cevitam.

Maar inmiddels bijna 12 weken zwanger en er nauwelijks nog last van (of ik moet weer te lang niet gegeten hebben)

Die duizeligheid komt denk ik door een te lage bloeddruk. Probeer iets van appelstroop op je brood te doen  of een paar zoute dropjes te eten.

Hoe rot ik me ook voelde, ik dacht alleen maar dat het een mooie reden was dat ik misselijk was. Het is gelukkig tijdelijk ;-).

Succes!

Hoi ik heb even een vraagje, ik neem myn multivitamine waarin ook foliumzuur zit steeds in de ochtend omdat ik het so niet vergeet nu moet ik alleen al een paar dagen spugen ben nu 9 weken ongeveer. Zou ik dan smiddags nog een tabletje nemen? Of maak want vlak nadat ik het neem moet ik overgeven door de ochtend misselijkheid, wil vanaf morgen het Savonds gaan nemen want dit schiet niet op als ik steeds moet spugen

Die tabletten neem ik ook elke dag in. Compleet mama heten ze geloof ik. Ik neem ze altijd in de avond na het avond eten in. Wellicht voor jou dan ook een goed idee als in de ochtend moet overgeven. Succes met de misselijkheid...!

Hoi Lieke,

bang zijn om aan te komen lijkt me niet nodig, ik heb zelf tm 13 weken last gehad van overgeven/misselijkheid. Niet alleen in de ochtend, maar de hele dag. Ik at daarom iedere 2,5 uur iets, je wordt namelijk pas echt misselijk als je maag hongerig wordt of als je teveel in een keer eet/drinkt. Het hoeft niet ongezond te zijn, ik at bijv fruit, crackers met kaas, iets zouts tussendoor (cup A soup/bouillon) voor de lage bloeddruk. Behalve rustig aan doen en dropjes eten kun je aan die bloeddruk weinig doen. En op je vraag of ik ben aangekomen door vaker te eten; ik viel er juist van af, ondanks dat ik er minder van moest overgeven.

Succes! Hopelijk knap je snel wat op ☺️

Bedankt LDVP voor je reactie en tips! Het is helaas nog niet minder eerder meer. Ben nu rond de 10 weken dus hopelijk wordt het snel een keer minder

Terug
Bovenaan