Duizelig, maar durf me niet ziek te melden

Hoi,
Ik ben bijna 13 weken zwanger en sinds een paar dagen erg duizelig met het gevoel dat ik elk moment kan flauwvallen.
Mijn bloedwaardes zijn allemaal goed en moet volgende week pas weer naar de verloskundige...

Ik heb me op mijn werk ziekgemeld onder het mom van griep, omdat ik niet durf te zeggen waarom ik echt ziek ben. Ik ben bang dat ze me een aansteller vinden en het niet geaccepteerd wordt. Ik zit ook nog in een tijdelijk contract...
Tips???
 
Ik heb daar ook wat last gehad tijdens mijn zwangerschap, terwijl bloedwaarden en bloeddruk altijd goed waren. Bij mij hielp het om vaker wat te eten (even een Liga of sultana) en had altijd druivensuiker bij me om de bloedsuikerspiegel op peil te houden. Misschien werkt dat voor jou ook.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Als je je er echt niet prettig bij voelt hoef je niet te zeggen waar je last hebt van hebt maar ik denk absoluut niet dat iemand je een aansteller zal vinden! Er zijn zoveel verschillende klachten/kwaaltjes waar je last van kunt hebben tijdens een zwangerschap en dat is zo verschillend voor iedere vrouw dat het me sterk lijkt dat iemand je daardoor een aansteller zal vinden. Het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert en rust neemt als je dat nodig hebt.
 
Ik was niet voortdurend duizelig, maar tijdens mijn vorige zwangerschappen kon een aanval me wel goed overvallen. Het kwam het vaakste als ik te lang stil stond, bijvoorbeeld in de rij bij de kassa. Of als ik een lange tijd zat en dan opstond. Alles begon te draaien en soms viel ik bijna flauw. Het duurde dan even een uurtje voor ik me weer oke voelde. Dat is een enkele keer ook wel op kantoor gebeurd. Dat ik met mn hoofd tussen mijn benen zat of even op de bezoekersbank moest liggen. Mijn leidinggevende zat er dan heel bezorgd bij en drong aan dat ik naar huis moest gaan. Ik wilde dat niet want rijden kan ik op dat moment toch niet en straks gaat het wel weer goed. 
Dus. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat bij dat kleine beetje duizeligheid op het werk dat ik had, erg begripvol gereageerd werd. Ik werd juist naar huis gestuurd. Dus als jij er veel last van hebt, hoef je je echt geen aansteller te voelen hoor. Bij mij was het trouwens wel een lage bloeddruk. Die kan je ook even bij de assistente van de huisarts laten meten als je het eerder wilt weten. 
 
Ik zat precies in dezelfde situatie.
Alles prima op orde alle bloedtesten goed en toch zo wankel en zwart voor de ogen en dergelijke. Toen bleek inderdaad dat mijn bloeddruk laag was en kreeg ik advies tijdelijk wat meer zout te nemen.
Dit duurde ongeveer een maand toen was het over.
Succes!
 
Terug
Bovenaan