duizelig

hoi iedereen!
ik heb een vraagje aan jullie.
herkennen jullie dit?: Duizeligheid. ik heb er heel soms last van, vaak maar kort. maar ik vind het wel eng. weten jullie waar dat vandaan komt?
of hebben jullie daar ook last van?
groetjes
 
Ja. Je bloeddruk wordt lager als je zwanger bent en bloedarmoede is ook een bekende kwaal. Van die dingen word je duizelig, of voel je je flauw. Voor een lagere bloeddruk is het misschien nog wat vroeg maar het zou dus kunnen dat je een ijzertekort hebt. Als het aanhoudt kun je ijzerpreparaten van de drogist nemen, om te zien of dat helpt. Die mag je altijd gewoon hebben, hoef je niet aan je verloskundige te vragen maar je moet wel even melden dat je ze slikt. Als je nu al last hebt van duizeligheid is het niet onwaarschijnlijk dat dat nog erger gaat worden, omdat je bloeddruk waarschijnlijk nog wel gaat zakken als je wat langer zwanger bent.
Heel veel succes!
PS In chocolade zit veel ijzer, je zou een reep Mars of iets dergelijks in je tasje kunnen dragen voor noodgevallen, als je wordt overvallen door duizeligheid of het gevoel dat je gaat flauwvallen als je ergens anders bent dan thuis. Dat doe ik zelf ook en ik knap altijd heel snel op van zo'n reep. Maar je moet er natuurlijk wel van kunnen afblijven tot het moment dat je het echt nodig hebt...
 
Hoi Sandy,

Inderdaad, in het begin van je zwangerschap kan je bloeddruk heel laag zijn waardoor je heel duizelig wordt. Maak je er geen zorgen over. Heb ik ook gehad. Heb heel veel appelstroop op brood gegeten en sla enzo, zit veel ijzer in. Het beste is om het dan met fruit te eten en niet met een glas melk bijvoorbeeld. Vitamine c bevordert de opname van ijzer in je bloed en calcium juist niet, heb ik me laten vertellen.

Succes en geniet lekker van je zwangerschap.

gr M
 
he,he, nog iemand met dezelfde kwaal. Ik ben bij de dokter geweest voor de duiziligheid en heb allemaal tests gehad maar ik had geen bloedarmoede o.i.d. Toen heb ik de verloskundige gebeld en die zei dat het ook kon liggen aan het wijder worden van de vaten. Het is niet ernstig en je moet gewoon niet te snelle bewegingen maken. Inmiddels wordt het bij mij (17 weken) een stuk minder. Dus maak je niet te bezorgd.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan