Duizelig

Hallo allemaal,

Ik was net bij de bakker, en ik werd opeens heel erg duizelig en alles begon te draaien voor mijn ogen. Ik had echt het idee dat ik zou gaan flauwvallen. Ik ben daar even gaan zitten en heb wat gedronken en toen ging het weer beter.
Ik ben dinsdag bij de verloskundige geweest en toen was mijn bloeddruk 110/60 ze zei dat dit best laag was maar dat dat vaak voorkomt bij zwangerschappen.
Weten jullie of dit door mijn bloeddruk kan komen of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? En weten jullie misschien hoe ik dit kan voorkomen, want op deze manier worden de boodschappen echt iets om tegenop te zien.

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes,
Irene22 13wk
 
Hoi,

Ik herken dit maar al te goed. Het kan je bloeddruk zijn, maar ook je hb-gehalte, misschien iets om na te laten kijken.
Bij mij op zwangerschapsgym zeiden ze dat het ook kwam omdat je bloed vaker en sneller door je lichaam wordt gepompt en dat de baby een prioriteit is, waardoor je licht in je hoofd kan worden als je staat.
Ik doe alleen nog maar boodschappen als ik net heb gegeten. Mijn bloeddruk is eerder hoog dan laag en mijn hb-gehalte is altijd goed. Maar zodra ik in de rij van de supermarkt kom te staan begint het gevoel van flauwvallen, ik kan er dan als een berg tegen op zien. Ik denk soms wel dat het ook iets 'psychisch' is geworden, omdat ik bang ben dat ik flauw val.
De verloskundige heeft me in het begin ook geadviseerd om om de 2 uur wat te eten en altijd dropjes bij me te hebben, mocht het dan gebeuren kan je een dropje nemen. Het schijnt heel normaal te zijn voor zwangere vrouwen.

groetjes kirsten
38w1d
 
Hoi Irene,

Ik heb dit inderdaad ook. Mijn bloeddruk was ook 110/60. en dat vond de verloskundige heel netjes.
Ik ben ook een keer bijna flauwgevallen in een winkel. Dan voel je je echt opgelaten...
Het schijnt ook zo te zijn dat bij een zwangere de bloeddruk ineens kan veranderen, dus die kan op een bepaald moment ineens omlaag schieten waardoor je duizelig wordt. Ik heb het ook vaak als ik lang sta, inderdaad in een rij of zo. Daar kan ik ook tegen op zien.
Een opkikker of cup a soup kan tijdelijk helpen.
Tja het hoort er toch een beetje bij denk ik. Zolang we maar geen hoog bloeddruk krijgen want dat is veel gevaarlijker.
O, ja, ik vind het fijn als ik ergens sta om iets vast te houden een leuning ofzo.

Groetjes, Ris 27 weken 2 dagen
 

hoi hoi

ook ik kan me wel vinden in je verhaal.
ik heb er zelf ook last van, en dan vooral als ik ga winkelen of boodschappen ga doen ja.
mijn probleem is dat ik in paniek raak als het gebeurt, daardoor veranderd mijn ademhaling en krijg ik hyperventilatie.
deze problemen had ik al voor mijn zwangerschap en ben er ook voor in therapie geweest.
ik heb zelfs periodes gehad dat ik de deur niet uit durfde en dat wens ik toch niemand toe.
inderdaad wil een dropje helpen of dextro energy, die had ik zelf ook regelmatig bij me, en zelf probeer ik altijd wat drinken mee te nemen, een flesje water of zo.
ik wil je veel succes wensen, het zal er ook wel een beetje bij horen want ik hoor het vaker bij medezwangeren!

Liefs sarah 39w5d zwanger van 1e kindje
 
hoi,
weet je wat helpt?op één been staan, nee eigenlyk alleen je gewicht
op één been laten steunen, en dan afwisselen als je lang staat te wachten.
en ook  niet zitten met gekruiste benen en dan plots rechtstaan,dan krygt je bloedtoevoer ook een sprongetje waardoor je sneller duizelt.
in de zwangerschap heb je méér bloed door diezelfde aders stromen,
dat zal er vast ook mee te maken hebben;
maar succes, en doe rustig aan,
anne
 
Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga maandag  maar even langs de huisarts om  mijn hb-gehalte te laten controleren misschien dat dat het is, en anders weet ik dat dat het niet is.

Ik zal voortaan ook maar zorgen dat ik wat snoepjes en drinken bij me heb.
 
Ik ben gisteren de rest van de dag heel erg beroerd geweest en heb 's avonds ook weer overgegeven (ik dacht dat ik daar nu wel vanaf was, maar helaas....), kan dat  ook met je hb-gehalte te maken hebben?  Ik mag nu van mijn vriend geen boodschappen meer halen, alle aanstaande papa's zijn zó overbezorgd haha, of tenminste niet meer alleen.  

Als  ik de uitslag weet  laat ik het nog weten,

Goetjes
Irene

 
 
Hoi iedereen,

Ik wilde even vragen, ik heb soms aanvallen dat ik het heeeeeeeeeel warm krijg, ik heb dan zin om in een bad vol met ijsklontjes te springen, ik zie zwarte vlekken voor mijn ogen, en ik voel me heel licht in mijn hoofd, alsof ik ga flauwvallen (wat ook een keer is gebeurd bij zo'n aanval). Het gaat na een paar minuten over. Heeft dit ook te maken met hb-gehalte (en wat is dit hb eigenlijk?)?
Wat kune je hiertegen doen?

Groetjes, Siraa
 
Ik heb begrepen dat het ook door een ijzertekort kan komen. Dit is vrij gemakkelijk op te lossen, door bijvoorbeeld elke dag een boterham met appelstroop te eten.


 
Terug
Bovenaan