duizelig

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik ben nu 13 weken zwanger en de misselijkheid is bijna weg. ook de vermoeiheid begint iets beter te worden.
maar waar ik vooral last van heb is duizeligheid, bijna elke dag wel een beetje.
4 weken terug bij de verloskundige geweest en die zei dat mijn bloeddruk iets te laag is. nu las ik dat je daar ook duizelig van kan worden. volgende week moet ik weer heen en dan ga ik het nog maar eens vragen, want het is erg lastig

uit het niets of als je te snel/lang staat voel ik me ineens wegzakken. nou las ik ergens dat drop je bloeddruk verhoogd, ik eet vaak 2-3 dropjes als ik me niet zo goed voel en dat helpt wel iets, maar te veel durf ik nou ook weer niet te nemen.

is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en wat doe (deed) je er dan aan.

groetjes happydays

drop is inderdaad goed, net als iets zouts, dat verhoogt de bloeddruk. Zolang die te laag is kan je dat gewoon blijven eten hoor, zout wordt alleen afgeraden als je een te hoge bloeddruk hebt.
Wat bij mij altijd hielp is even naar buiten in de frisse lucht, dan was de draaierigheid zo weg. Kan dat even niet, gewoon even gaan zitten en eventueel een raam open doen, meestal zakt het vrij snel weer weg.

het kan inderdaad met je bloeddruk te maken hebben, maar ook met je ijzer.
Ik gebruik al vanaf dat ik zwanger wilde worden (en ben nu 33 weken zwanger)gravitamon. dat is speciaal voor zwangere vrouwen en er zit niet alleen foliumzuur in maar ook extra ijzer enzo.
daarnaast eet ik wel veel meer drop dan 2 a 3, dat kan geen kwaad als je geen hoge bloeddruk hebt!
Geniet lekker en vraag het inderdaad ook bij verloskundige na.
succes

Ik heb een lage bloeddruk en een laag ijzergehalte. Dus val wat dat betreft dubbel in de prijzen.

En inderdaad, ik word weleens duizelig. Vaak op hele onhandige momenten, als je bijv. in de spits op de trein aan het wachten bent. En er dus geen zitplaats is. Dat soort dingen.

Drop helpt, maar een druivesuiker ook. En als je thuis bent bijv. een kopje bouillon.

Als je nu echt voelt dat je misschien moet gaan flauwvallen, zak dan door je hurken en doe je hoofd door je knieeen. Dit helpt ook. En vraag vooral hulp of zitplaats!!!

Groetjes van Simone
35.6

Hoi!

Ik had precies hetzelfde als jij met 13 weken. Ik heb sowieso al een lage bloeddruk, en was in het begin snel duizelig.
Maar zo rond deze tijd, 13 weken, werd het helemaal erg. Ik was toen op vakantie met o.a. een vriend die dokter is. Hij zei dat het normaal is na de eerste 12 weken. Waarom weet ik niet meer, maar dan gaat je bloeddruk weer omlaag. Later heb ik er helemaal geen last van gehad. Ben nu 31 weken. Ik eet geen zout, en ook geen drop.
Wees verder blij met een lage bloeddruk, het is gezond. Enige is dat je er rekening mee moet houden, op tijd gaan zitten, en regelmatig eten zodat je bloedsuikerspiegel op peil blijft.

Succes!

Charlotte

hoi,

Ik ben ook veel duizelig.
Neem eens een dextro-energy (druivensuiker) Helpt mij goed!

Succes!!

hoi meiden

thx voor de tips.
wel slik ik al extra vitamine (voor zwangere) sinds ik probeer zwanger te worden daar zit ook extra ijzer in en ik eet wat vaker appelstroop op brood, zit ook extra ijzer in.
maar ik denk dat ik vanmiddag ook maar is wat dextro in ga slaan. volgende week moet ik langzaam aan weer aan het werk na 5 weken vakantie (heeeeerlijk uitgerust, was ik erug blij mee) en een dextrootje neem je iets makkelijker tussendoor in.

groetjes happydays

Terug
Bovenaan