duizelig

Hallo,

Ik ben op het moment 18 weken zwanger van ons derde kindje en tot nu toe gaat het prima. Ik had zelfs een goede bloeddruk terwijl deze tijdens de andere twee zwangerschappen hoog was.
Nu weet ik wel dat je bij abrupt opstaan duizelig kan worden, maar ik ben juist de laatste dagen ' ineens' duizelig, tijdens het eten bijvoorbeeld.
Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb dan echt het idee tegen de vlakte te gaan en vind dit eigenlijk best wel eng.

Wie o wie herkent dit?

Groetjes Hanneke

Hoi ik ben 18 weken en steeds duizelig soms ineens als ik in de winkel sta dan krijg vaak warm en zie alles draaien en idd net gevoel of je van je stokkie kan gaan.ik kan je nie helpen want weet zelf niet wat het is mee lees wel ff mee   hooplijk word snel minder

groetjes carola

Hoi Hanneke en Carola,

Ik ben ook 18 weken zwanger en heb hier twee weken terug 5 dagen lang last van gehad. Nu af en toe een dagje nog, maar niet meer zo erg gelukkig. Volgens mijn verloskundige lag dit aan mijn bloeddruk, mijn onderdruk is vrij laag(60) dat is ie altijd bij mij, maar omdat de bloedvaten nu minder elastisch zijn kan het duizeligheid veroorzaken. Het kan ook aan een lage hb (ijzer) liggen, maar dat was het bij mij niet.
De verloskundige zei dat het enige dat helpt tegen de duizeligheid is  rustig aan te doen en met alles het tempo wat verminderen. Dus langzamer lopen, rustiger aan met werken, minder snel opstaan enz. Ik heb wel drop en bouillon in huis gehaald, omdat je bloeddruk daarvan omhoog gaat. Maar als je niet zeker weet of je bloeddruk wel te laag is, kan je dit beter niet doen (voor hetzelfde geld is ie te hoog en wordt ie dus nog hoger).
Anders voor de zekerheid even de verloskundige bellen en je bloeddruk en hb laten meten!

Succes en ik hoop dat het snel over is bij jullie!

Groetjes, Mirjam

Ik ben zelf ook af en toe duizelig of licht in mijn hoofd.Bij mij komt dit door een lage bloeddruk.
Als ik dan een dropje eet of een kop Cup a Soup, is het meestal vlug over.
Als ik jou was, zou ik een keer je bloeddruk laten meten bij de verloskundige. Dan weet je meteen of het daarmee te maken kan hebben.
groetjes van Iejoor

Hey Hanneke!

Ik denk dat je nu een lage onderdruk hebt? Heb ik wel nu bij de derde... En ik kan ook zomaar ineens duizelig worden en het idee hebben dat ik elk moment de vloer van heel dichtbij ga bekijken... Ik ben dus gewoon geen lage onderdruk gewend ( 120/60)
En ik heb soms een lage bloedsuiker heb ik ontdekt. ( Lang leve mijn werk in de zorg, waarbij ik dat even snel kan controleren zelf, hihihi) Misschien ook een tip om in de gaten te houden?

Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan