duizelig

A

Anoniem

Guest
hoi aanstaande mama`s

Heb even een vraagje aan jullie? Ben momenteel 28w en 2d zwanger van de eerste en heb sinds 2 weken veel last van duizelingen. 1 keer was het zo erg dat ik flauw ben gevallen in mijn stoel toen ik lekker op een terrasje zat. Ben ervoor ook naar het ziekenhuis geweest en er was niks te vinden en alles was goed, ook mijn bloeddruk was prima.

Nu blijf ik duizelig maar niet zo erg dat ik flauwval maar moet mij wel ergens aan vast  pakken om dat te voorkomen.

Wie heeft hier nog meer last van en wat tegen te doen?

Groetjes Evelien

hier heb ik zelf geen ervaring mee... maar een collega van me had dat ook.
Zij had als tip gekregen om als ze het aan voelde komen ze met haar benen gekruist moets gaan staan.
blijkbaar doeje dan iest met een bep. ader en val je minder snel flauw.
zij zei dat het wel hielp... proberen kan geen kwaad lijkt me!
groetjes Ciske

hoi
ik heb het er in het begin van de zwangerschap erge last van gehad nu is het gelukkig minder geworden
maar ik ging heel rustig zitten en veel drinken maak niet uit wat als het maar koud was en goed eten dat was voor mij iets wat wel goed hielp
maarja iedereen is anders natuurlijk maar je moet je wel erg rustig houden
groetjes rosita

Ik heb dat ook een tijdje gehad, ongeveer halverwege, was een combinatie met ijzer tekort. Op advies van de verloskundige ben ik Floradix gaan slikken, een mega vitaminecomplex vooral gericht op ijzer tekort en sinds die tijd heb ik er geen last meer van. Misschien helpt het je ook, het kan in elk geval geen kwaad.

Succes!

Ik heb ook last van duizeligheid. Zelf dacht ik dat het kwam doordat mijn ijzer redelijk laag is, maar volgens mijn verloskundige had het met m'n lage bloeddruk te maken. Mijn bloeddruk was bij de afgelopen controle 125-55.
Wat ik er tegen doe? Eigenlijk valt er niet zoveel aan te doen. Ik doe vooral rustig aan met alles (zoals fietsen bijvoorbeeld, lijk net een slak). En als ik duizeligheid voel opkomen ga ik zitten. Is het echt erg dan hou ik m'n hoofd zo laag mogelijk als ik zit, dan loopt het bloed weer naar m'n hoofd toe.

Groetjes Rinske

Terug
Bovenaan