Duizelig

Hey dames sinds ongeveer gisteren ben ik met vlagen erg duizelig. Zelfs als ik slaap en mij te snel omdraai begint mijn hoofd te tollen. Nu is het dan ook nog zo dat ik niet door mijn knieën kan door een zwaar ongeval 4 jaar geleden. Dus wilde vandaag schoenen pakken en moest mijzelf echt opvangen om niet in elkaar te zakken. Volgens verloskundige horen ze dit vaker en komt dit door dat je lichaam je energie opnieuw moet verdelen tijdens de zwangerschap etc.

Hebben jullie hier ook last van en wat helpt jullie hiertegen?

Ooh dat is ook vervelend! Nee ik heb hier eigenlijk geen last van.
Ik dans al een tijd en tijdens het dansen wordt ik wel sneller duizelig dan eerst. Zal er vast bij horen.

ik heb het ook, komt in mijn geval door lage bloeddruk.
deze is altijd al laag (65/110) maar nu tijdens mijn zwangerschap nog lager (55/100). logische verklaring dus en ik hou er nu maar gewoon rekening mee dat ik niet te abrupt opsta enzo.

sterkte iig!

Is je ijzergehalte misschien ook aan de lage kant? Mijn suiker is laag, mijn ijzer én mijn bloeddruk. Dus ben normaal al vrij bekend met duizeligheid.

Maar ik heb nu vooral last van duizeligheid als mijn ijzer laag is. Appelstroop helpt daar goed bij.

Meiden, komt even de verpleegkundige in me naar boven, bloeddruk moet je andersom schrijven. ;)
Anders krijg je echt hele rare taferelen.
Hier zelf vorige week ook lekker bijzonder laag gezeten. 83/54 was geloof ik mn laagste, toen vol aan de bouillon en dropjes gegaan, en het trok redelijk weg.

Die duizeligheid/licht in je hoofd kan komen doordat je te snel opstaat, dan "zakt" je bloed uit je hoofd weg. Daarom moet je bij de huisarts of verloskundige ook altijd eerst gaan zitten voordat je opstaat.

Appelstroop doet inderdaad wonderen voor een laag ijzergehalte.
(Verpleegkunde modus uit) ;)

Hier nu echt helemaal nergens meer last van, behalve dat ik veel inspanning achter elkaar echt niet volhou. En zere borsten.

Dank jullie wel voor alle tips :)
Ik was zelfs al duidelijk tijdens slapen als ik mij alleen omdraaide maar heb dat misschien te snel gedaan haha. Ik been iets vaker gaan eten en ook iets meer en had deze nacht geen last meer van duizeligheid.
Ijzer te kort zou ook nog kunnen dus ga maar aan de appelstroop ;) en ik doe ook rustiger aan nu helpt ook gelukkig.

Terug
Bovenaan