Duizeligheid

Hoi meiden,

Ik ben nu 9 weken zwanger en heb last van duizeligheid. Ik voel me zweverig in mijn hoofd en heb niet eens gedronken! ;) Het duurt uren achter elkaar. Mijn vraag is: Hoe komt het? Wat is eraan te doen? En hebben meerderen hier last van?

Groetjes, Floor.
 
Hai Floor,

Drink je verder wel genoeg water etc.? Het kan ook aan je suiker spiegel of aan je bloeddruk liggen. Dat is vooral in het begin van je zwangerschap meestal een beetje uitvinden. Als je het hebt en je eet of drinkt iets met suiker en het wordt dan minder dan weet je dat het met je suiker te maken heeft.

liefs
lot
 
Hallo,

Ik zat ook te denken aan bloeddruk of suikerspiegel maar ook je ijzergehalte. Misschien moet je even langs de huisarts om jezelf ervan te verzekeren dat het niks is van een lage bloeddruk of ijzertekort want daar moet wel wat aan gedaan worden als het zo is.

groetjes, jane 25 weken
 
Nou daar heb ik ook veel vreselijk veel last van (gehad). Ik ben nu 16 weken. Mijn bloed is getest, en alles was prima, dus ijzer/bloedsuiker, alles in orde. Dus er is verder niks aan te doen, behalve je gemak houden.
Groeten,Joke
 
Hmmm.. nou ik hou het wel in de gaten. En stap over van gewone foliumzuur op femnatal. Daarin zit ook ijzer. Afgelopen maandag ben ik wel naar de vlk geweest en mijn HB was (toen) goed.
Suiker kan het denk ik niet zijn, want ik eet een aantal keren verspreid over de dag kleine hapjes (ook om misselijkheid te voorkomen). Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes, Floor.
 
Ik denk inderdaad ook aan een te lage bloeddruk, hét verschijnsel daarvan is duizeligheid.
Ook logisch in het begin van de zwangerschap omdat dan je placenta+baby in aanbouw zijn, dat kost bloed en energie. De bloeddruk is in het begin van de zwangerschap ook daardoor gewoon lager dan normaal.
Als je er erg last van blijft houden wel even naar de huisarts gaan, gewoon voor de zekerheid.
 
Terug
Bovenaan