duizeligheid

hoi dames, even een vraagje, ik ben nu 25 weken en 3 dagen zwanger, had tot 2 weken geleden een super voorbeeldige klachtvrije zwangerschap, maar ben helaas sinds 2 weken super duizelig, ben zelfs al 1 x eerder van het werk naar huis gegaan en vandaag ook ziek gemeld.. wat dus erg vervelend is, kan ook eigenlijk niks, want zodra ik maar even in een winkel sta of lang achter de computer zit ga ik zowat van mijn stokje, kan t dan net voorkomen door snel te gaan zitten of liggen. Nu ben ik bij zowel de verloskundige als huisarts geweest en zij kunnen er niks aan doen zeggen ze, de bloeddruk was goed en de hb (ijzer) is getest, krijg ik morgen de uitslag van, maar ze denken beide dat dat t niet is en moest er al echt op staan dat dit getest werd. zij zeggen dat t erbij hoort en aan vernauwing v/d bloedvaten ligt, maar ik vind t momenteel toch wel heel extreem en lang duren... daarom mijn vraag of er iemand ook ervaringen of tips heeft, ik let al erg goed op mijn eten en neem al veel ijzerrijk voedsel en zoute dingen zoals bouillon etc. nou, graga hoor ik jullie tips en ideeen, wnat als morgen het hb inderdaad goed blijkt te zijn wil ik toch graag verder kunnen vragen, maar naar wat? bvd groetjes fie
 
Hoi Fie,

Een goed antwoord op je vraag heb ik niet echt. Ik ben bijna 19 weken en heb ook erg veel last van duizeligheid. Mijn bloeddruk en hb waren goed volgens de vk en ze wist niet echt antwoord te geven op de vraag wat het dan zou kunnen zijn of wat ik eraan kan doen.

Bedoelden ze met 'goed' dat je bloeddruk ook niet te laag was? Daar willen huisartsen nogal een stom over doen omdat (te) lage bloeddruk niet wordt beschouwd als een ziekte of serieuze klacht. En betekent goed op je eten letten ook dat je regelmatig (om de paar uur) iets eet?

Als je denkt dat het misschien toch je bloeddruk is, zou af en toe een dropje misschien wel wat kunnen helpen.
 
hoi annick,

bedankt voor je reactie, even wat antwoorden: de bloedruk was gewoon goed, niet te hoog, maar ook niet te laag, en ook constant de afgelopen maanden. zoute dropjes neem ik al, maar dat helpt niet echt. wat betreft t eten, ik neem inderdaad om de 2 a 3 uur wat, dat doe ik eigenlijk altijd al.
maar bedankt voor je reactie! gr fie
 
hoi fie

ik heb het ook! mijn hb en bloeddruk zijn ook goed. ik eet heel regelmatig, dus aan de suikerspiegel kan het bijna niet liggen...
ik heb het voornamelijk als ik zit...ja heel raar, dan gaat alles draaien en voel me ontzettend slap, als ik ga lopen of liggen gaat het enigzins weg.
je zou juist denken dat je het hebt met staan lopen of opstaan, maar ik heb het met zitten.
ik heb het gelukkig niet elke dag, maar soms vindt ik het ook heel eng!

gr. van sandy
 
hoi File

Ik heb dit ook gehad, ook niets aan de hand, alles in orde. Na een paar weken was het over en nu heb ik nergens last meer van. Ik hoop voor jou dat dit ook van voorbijgaande aard is.
 
Hallo,
Ik heb dit ook gehad, zelfs in een winkel flauw gevallen zodat ze de ambulance belden. alles bleek goed te zijn.
Ik heb toen bij de kruiderij Floradix moeten halen voor ijzergehalte etc. Moet zeggen dat het toen ook minder werd maar het is ontzettend goor. Of het nu over was door dat drankje?????
Ik mocht ermee stoppen maar als ik me weer slechter ging voelen moest ik er toch maar weer aan geloven. Ik had het vooral bij lang staan of benauwde omgeving.
Succes ermee!!!

Groetjes Monique
 
hoi meiden, bedankt voor jullie tips, de hb was inderdaad wat aan de lage kant, krijg zo te horen of ik daar ijzertabl voor krijg en anders ga ik inderdaad homeopatische halen. gr fie
 
Terug
Bovenaan