duizeligheid

Hoi meiden,

De laatste 2 weken ben ik veel en duizelig en licht in mijn hoofd.
Nu ben ik al bij de huisarts geweest en mn hb is goed die zit op 9.4 en mn bloeddruk is 100/60.
Volgens haar was mn bloeddruk ook niet echt te laag en paste dit goed bij een zwangerschap.

Wat doen jullie aan duizeligheid?
Ben benieuwd naar tips,

Groetjes Mini
 
Hoi Mini,

Ik heb daar ook ontzettend veel last van dit keer!
In de ochtend heb ik soms echt een aanval, dan breek het zweet me ook uit, kan ik niet staan, ik houd dan mn polsen onder lauw/koud stromend water, door de dag is het minder erg, dan neem ik soms een dropje.
Gr MJ
 
Regelmatig iets eten en dan vooral iets zouts. Als je niet teveel ervan eet is drop prima, anders iets van cup a soup of zo. Ik heb het in de eerste maanden ook erg gehad in alledrie mijn zwangerschappen en regelmatig iets eten hielp erg goed.

Succes!
 
Rustig opstaan, eerst je benen een keer bewegen en alles opgang helpen! En als het misgaat richting flauwvallen snel op de grond gaan zitten. Frisse lucht doet ook veel wonderen.

Groetjes ilse
 
Weet je toevallig wat normaal (toen je niet zwanger was) je bloeddruk is?
Want als je bloeddruk normaal 120/70 is wat overigens ook netjes is dan is je bloeddruk nu wel laag in vergelijking.
Je kunt ijzer rijke etensware nuttigen appelstroop enz en idd iets zouts wil ook vaak helpen.
sucses!

gr Louise
 
mn bloeddruk is normaal iets boven de 110 over 70 dus het scheelt niet veel,
mn hb is is goed dus extra ijzer was niet nodig volgens de huisarts, ik eet vaak al boterham met appelstroop als ontbijt, en eet 1x in de week ijzerrijke groente, zoals rode bietjes spinazie, e.d.

Vandaag heb ik zoute dropjes gekocht en neem af en toe een dropje,

Bij mn zwangerschap van mn zoontje mocht je maar weinig drop, weet iemand nog waarom dat was?
Ben het even kwijt.
Het dropje helpt wel voor mn gevoel.

 
hoi mini,

dat heeft te maken met een hoge bloeddruk wat niet goed is.
echter ik heb bij de eerste juist heel veel drop gegeten en ik heb geen last gehad van een hoge bloeddruk.

gr van aafje
 
Hoi,
Drop (in grote hoeveelheden) laat je bloeddruk stijgen, vandaar dat juist een dropje helpt tegen duizeligheid, het is maar minimaal maar geeft wel verlichting.
En je hebt normaal 110-70 maar dat is toch al een flink verschil, daar kun je gewoon last van hebben, mijn onderdruk is in de zwangerschap tussen 50-55, de gyneacoloog vind dat mooi, maar ik wordt er soms echt duizelig van!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan