Dun baarmoederslijmvlies

<p>Ik ben nu al ruim een jaar bezig met kinderwens ook al naar gynaecoloog geweest. Maar die konden niks bijzonders vinden wat zwangerschap in de weg staat. Dus moest nog even proberen. </p><p>Nu zeiden ze daar tijdens onderzoeken wel dat me baarmoederslijmvlies dun is en baarmoedermond hoog ligt. Slik al 1.5 jaar multi zwanger van kruidvat. Nu vroeg ik me af is het ook handig om tarwekiemolie en omega 3 daarnaast te slikken. Eet namelijk ook geen vis en zo ja wat gebruiken jullie/ raden jullie aan.</p>

Afhankelijk van in welk deel van je cyclus je zit is dat op zich niets geks. De baarmoedermond komt altijd wat hoger te ligger rond de ovulatie, en in die tijd is je baarmoederslijmvlies waarschijnlijk ook nog flink aan het opbouwen, de eventuele innesteling vind immers pas een tijdje daarna plaats. Dus als je denkt dat je ook ongeveer daar zat in je cyclus is dat niks geks.

Omega 3 slikken als je geen vis eet lijkt me geen kwaad kunnen. Tarwekiemolie is echter vooral omega 6, dat heb je ook nodig, maar zorgt er volgens sommige onderzoeken voor dat je omega 3 vetzuren minder goed opneemt. Dus die zou ik in elk geval niet tegelijk slikken. (Daarmee bedoel ik: niet allebei bij de maaltijd, de een bij het ontbijt en de ander bij de avondmaaltijd bijvoorbeeld lijkt me dan beter.) Verder zijn groene bladgroenten, walnoten, raap/koolzaadolie, lijnzaad en algenproducten ook goede bronnen van omega 3, dus als je geen vis lust, zou ik kijken of je die in je dieet mee kan nemen. 

Terug
Bovenaan