dun en zwanger?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

ik heb een vraagje, ik ben vrij mager en zou zo graag dikker willen worden, maar dat word ik volgens mij nooit..

nu was ik vanmorgen bij de huisarts en die vroeg over mijn miskraam en hoe het ging................

toen ik voor mijn klacht onderzocht moest worden zei ze: nou jij bent slank, als je weer zwanger wordt dan moet het kindje wel heel erg duwen in je buik voor een plekje.........( ze zei het lachend , maar toch!!!!!)

ik heb eigenlijk niet daarop gereageerd...

hebben het wel gehad dat ik dikker wil worden en toen gaf ze me een paar tips, maar gaf ook aan dat als ik niet vaak ziek ben enz dat het me bouw is en er niet veel aan kan doen w.s..

toch blijft de opmerking door mijn hoofd malen.... is het moeilijker voor een kindje als je mager bent, kan mijn kindje wel goed groeien, red ik het wel met de zwangerschap.. kan mijn lichaam het wel aan en kan het kindje wel overleven...

wie heeft hier ervaring mee.., wie is ook erg slank en is/wil zwanger worden..
het blijft toch door mijn hoofd malen

liefs tobi

Hi Tobi,

je kindje grooit goed ook al ben je mager. Door het vruchtwater
wordt hij beschermt en creert vanzelf wel meer ruimte.   Je hebt
vrouwen waar niet eens te zien is of nauwlijks dat ze zwanger zijn, en
da komt ook echt wel een gezond kindje uit!

Zelf had ik een enorme buik met 9maanden( mensen vroegen vaak of ik wel
zeker wistt dat het geen tweeling was...), maar dat komt omdat ik  
slank ben en tijdens de zwangerschap alleen mijn buik dikker geworden
is, dan lijkt het al meteen heel wat natuurlijk. Dus geen reden om je
zorgen te maken...gewoon lekker genieten!

groetjes

Ik had een mamma bij mij op werk die met 6 maanden nog gewoon haar eigen broek aan had.
Mensen wisten vaak niet dat ze zwanger was terwijl zij soms echt moe was van het zwanger zijn (positief hoor)
En er is een heel gezond kereltje uit gekomen dus geen zorgen maken hoor!

LIefs Bibbi

nou je hoeft je geen zorgen te maken hoor....

voordat ik van de eerste zwanger was , was ik ook echt mager...altijd geweest net als mijn moeder , zussen en broertje.
ik had maat 34 en woog iets van 48/49 (schaamde me daarzelfs voor en loog dat ik 50 woog hahahaha) en ben gewoon direct zwanger geworden en verliep harstikke goed.
eerste maanden wel misselijk en paar kilo afgevallen maar dat is allemaal goedgekomen.
weeg nu ongeveer 50 en ben iets voller geworden.
maar moet erbij zeggen dat ik ook maar 1.57 lang ben of eigenlijk kort....hahaha
wordt daarom ook vaak erg jonge geschat en kijken mensen vreemd op als ik met mijn dochtertje rondloop.
ik was ook wel jong toen ik haar kreeg maar ik ben geen 16 jarige met een kind van bijna 4 !!! grrrrr
ach ik hoop dat het later als ik ouder wordt in mijn voordeel is ...hihihi
tenzij ik ineens een rimpel-attack krijg....hahahaha

succes,

liefs Bri

Inderdaad helemaal geen probleem.
Ik ben niet echt dik (1,71 en 55 kg heb 52 gewogen) en mijn mannetje had echt geen problemen .

Op de echo hadden ze gezien dat het een groot kind was maar de vk geloofde dat niet, dus toen mijn mannetje er met 56 cm en 4050 grammetjes uitkwam vroeg ze 'waar heb jij gezeten.

Ik ben zelf niet dun, maar mijn beste vriendin was echt mega-dun (50 kg, 1.80m). Ze is in ronde 1 zwanger geraakt, kreeg een enorme toeter en een kindje van ruim 9 pond. En inmiddels is haar kindje 4 maanden en is zij weer even dun  als voorheen. Het zegt dus niets, ook niet over het gewicht van het kindje. Ik had een normaal postuur toen ik de eerste keer zwanger was en mijn zoontje woog 8,5 pond terwijl ik niet eens veel aangekomen was. En mijn vriendin is dus veel dunner en kreeg zelfs een 9-pondertje. Het ligt aan de kwaliteit van je placenta hoe je kindje groeit. En natuurlijk aan de hoeveelheid rust die je neemt tijdens je zwangerschap. Dun zijn heeft niets te maken met vruchtbaarheid (tenzij het agv anorexia is en je daardoor niet meer menstrueert bijv) en ook niet met de groei van je kindje. Groetjes Cato

Terug
Bovenaan