dun en zwanger??

hoi hoi


ik heb een vraagje, ik ben vrij mager en zou zo graag dikker willen worden, maar dat word ik volgens mij nooit..

nu was ik vanmorgen bij de huisarts en die vroeg over mijn miskraam en hoe het ging................

toen ik voor mijn klacht onderzocht moest worden zei ze: nou jij bent slank, als je weer zwanger wordt dan moet het kindje wel heel erg duwen in je buik voor een plekje.........( ze zei het lachend , maar toch!!!!!)


ik heb eigenlijk niet daarop gereageerd...

hebben het wel gehad dat ik dikker wil worden en toen gaf ze me een paar tips, maar gaf ook aan dat als ik niet vaak ziek ben enz dat het me bouw is en er niet veel aan kan doen w.s..

toch blijft de opmerking door mijn hoofd malen.... is het moeilijker voor een kindje als je mager bent, kan mijn kindje wel goed groeien, red ik het wel met de zwangerschap.. kan mijn lichaam het wel aan en kan het kindje wel overleven...

wie heeft hier ervaring mee.., wie is ook erg slank en is/wil zwanger worden..
het blijft toch door mijn hoofd malen


liefs tobi
 
Hoi tobi,

Ik zelf heb een normaal postuur, ookal ben ik erg klein van lengte, 1.57.
Bij mij heeft het kindje ook niet zo veel ruimte in de hoogte. De baarmoeder zit nu al tegen mn maag aan en kan nu niet meer in de hoogte groeien. En ik ben pas 25 weken zwanger.
Bij mijn eerste zwangerschap vertelde de vk dat het kindje bij mij naar voren zou groeien wegens mijn lengte. Maar dat is helemaal niet zo geweest. Ik was echt heel mooi zwanger. Droeg het wel naar voren maar was helemaal niet extreem dik.
Mijn dochter is 3 weken te vroeg geboren was daarom wat klein 2930 gram en 46 cm. Maar ik weet zeker als ze op tijd gekomen was dat zij een normale grootte had.

Mijn collega en tevens een vriendin, is erg lang en ook echt superdun. Bij haar kon je de eerste 5 maanden nauwlijks zien dat ze zwanger was, geen idee waar ze het kind had verstopt. Toch was dat kindje qua lengte gewoon goed. Haar baby is 2 dagen te laat geboren met 52 cm, dus ook die is niks te kort gekomen.
Ik denk echt niet dat je je zorgen moet maken. Er zijn echt veel meer dunne mensen zie zwanger zijn of al een pracht baby hebben!!

Nou succes ermee.

Ris
 
Hoi hoi,

Ook ik ben redelijk klein, 1 meter 61 en ben slank. Ik ben intussen 32 weken en 1 dag zwanger en eigenlijk pas sinds de 24e week begon het op te vallen dat ik zwanger ben. Ik merk inderdaad wel dat mijn heupen iets breder zijn geworden, zo'n drie centimeter in omtrek, maar in totaal ben ik nu pas bijna 5 kilo aangekomen. Mijn buik steekt nu als een voetbal naar voren. De kleine kan niet meer omhoog, omdat dat gewoon geen ruimte meer is, maar extreem naar voren groeit ie ook niet.
Elke controle bij de verloskundige is wel gewoon alles goed gegroeid, baarmoeder en kind. Er schijnt dus toch genoeg ruimte te zijn voor zo'n kleintje, ook al lijkt het niet niet zo te zijn. Maak je er maar geen zorgen om, de kleine zoekt zelf de ruimte wel op en kan zich in gekke bochten wringen om toch lekker te liggen en goed te groeien.

Succes ermee!
 
Hai Tobi.
Die huisartsen toch. En al die andere deskundigen. Sommige opmerkingen haken zich in je vast en blijven maar rondspoken! Het is nooit slecht bedoeld, denk ik, maar soms heel lastig, als je zoal je eigen zorgen hebt. Ik ben zelf erg mager, en tamelijk lang, 1.76. Ik woog 58 kilo voordat ik zwanger werd, en eigenlijk heb ik dat altijd gewogen. Ik was vroeger al een 'spriet', de hele familie is aan de dunne kant, maar zolang je goed in je vel zit is er niet zo veel aan de hand. Ik ben nu ruim 37 weken zwanger, en ik weeg nu 63 kilo, dus dat is niet meer dan vijf kilo erbij. Het kindje is prima in gewicht en lengte, ik heb de eerste maanden heel weinig gegeten en nu wat beter, maar dat maakte het kleine ventje helemaal geen bal uit, hij groeide gewoon gestaag door. Ik heb ook geen overdreven kwalen gehad, gewoon niet zo veel trek, een tikkie misselijk in het begin, af en toe moe, en een beetje bloedarmoede. Alle vitaminen zijn nagekeken in mijn bloed, er was niets mis mee. Ik draag de baby ook niet extreem naar voren ofzo, en waarom ook, ik heb er geen extra vet omheen, en zoals de anderen hierboven al zeiden, hoe klein je ook bent, een baby kan er altijd bij! (Ik begrijp sowieso niet wat mager zijn met het hebben van plek te maken heeft, de baby gaat heus niet IN je vetweefsel zitten). Mager zijn heeft ook een aantal grote voordelen: Niet hoeven afvallen na de bevalling, geen overtollig gewicht meedragen waardoor je minder last van je spieren en banden enzo hebt, en niet al te veel druk op je buik scheelt ook in de kans op zwangerschapsstriemen, heb ik gehoord. Dus lieve Tobi, niet meer piekeren! Lieve groeten, Ier.
 
Terug
Bovenaan