dun en zwanger??

hoi hoi

ik heb een vraagje, ik ben vrij mager en zou zo graag dikker willen worden, maar dat word ik volgens mij nooit..

nu was ik vanmorgen bij de huisarts en die vroeg over mijn miskraam en hoe het ging................

toen ik voor mijn klacht onderzocht moest worden zei ze: nou jij bent slank, als je weer zwanger wordt dan moet het kindje wel heel erg duwen in je buik voor een plekje.........( ze zei het lachend , maar toch!!!!!)

ik heb eigenlijk niet daarop gereageerd...

hebben het wel gehad dat ik dikker wil worden en toen gaf ze me een paar tips, maar gaf ook aan dat als ik niet vaak ziek ben enz dat het me bouw is en er niet veel aan kan doen w.s..

toch blijft de opmerking door mijn hoofd malen.... is het moeilijker voor een kindje als je mager bent, kan mijn kindje wel goed groeien, red ik het wel met de zwangerschap.. kan mijn lichaam het wel aan en kan het kindje wel overleven...

wie heeft hier ervaring mee.., wie is ook erg slank en is/wil zwanger worden..
het blijft toch door mijn hoofd malen

liefs tobi

Zo zie je maar dat een onschuldige opmerking je grote zorgen kan geven.
Ik denk niet dat het echt problemen geeft, hooguit dat je bekken te klein kunnen zijn om normaal te bevallen, maar dat kan ook zo zijn bij vrouwen die wel wat steviger zijn.

Waarom bel je niet nog even, om te zeggen dat het je aan het denken heeft gezet en dat je graag wil weten of het problemen op kan leveren.

Ik denk dat het wel meevalt.

hou je taai en maak je niet te veel zorgen.
Miep

Hoi Tobi

Je hoeft e helemaal geen zorgen te maken hoor!
Mijn aller alles aller aller beste vriendinnetje is indonesisch.
ze is ongeveer 1,54 en weegt iets van 40 kilo

Super klein en SUPER mager/dun.

en die heeft een 2-ling gekregen, 2 kindjes in het mini lichaampje van mijn vriendin.

Dus ik denk dat je huisarts het niet zo bedoelde( of ze is lomp dat kan ook )

Jij bent misschien heel dum maar je huisarst heel dom.

Hopelijk maak je je nu minder zorgen.

Liefs muisje

Hoi Tobi,
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, hoor. Wat een onzin van die dokter. Ik 'was toen ik zwanger was van mijn dochter ook heel dun. Ze heeft helemaal niets te klagen gehad. De verloskundige had zelfs moeite om de baarmoeder te voelen, haha. Het belangrijkste is gewoon dat je goed eet en zelf lekker in je vel zit, dan heeft een kleintje in je buik niets te klagen.
Gr. Shelby

Hoi Tobi,

Ook nog even mijn reactie: ONZIN! Wat een stomme opmerking van je dokter. Ze zal het echt  grappig bedoeld hebben, maar toch.  

Ik heb 2 voorbeelden waaruit blijkt dat dun zijn  geen belemmering hoeft te zijn:
1. mijn tante: 1.56m hoog en ik heb 3 gezonde neefjes geboren uit een voldragen zwangerschap.
2. vriendin van mijn zusje: supersuperdun door de anorexia en heeft ook twee gezonde kinderen op de wereld gezet terwijl ze ook tijdens haar zwangerschap nog anorectisch was.

Ik zou niet mijn best gaan doen om dikker te worden. Het komt allemaal goed!

Liefs, Roebie

Terug
Bovenaan