dunne ontlasting

Hallo,

Sinds vanmorgen heeft mijn zoontje van1.5 erg dunne poep, het is net niet waterdun, maar slijmerig met een soort van slierten.
Ook is het erg geel van kleur en het ruikt ook erg raar.
Hij heeft normaal zo'n 2 a 3 poepluiers per dag, maar hij heeft er nu al 7 vol vandaag!
Verder is hij wel vrolijk en levendig.
Moet ik nu al naar de dokter bellen, of heeft een van jullie raad?

Groetjes 1976
 
Hoi!

Misschien heeft hij gewoon een buikgriepje? Geen koorts? Als hij ook genoeg blijft plassen zou ik het nog even aankijken. En ik zou hem als ik jou was wat extra te drinken geven. Komen er tandjes of kiezen door? Dan is natuurlijk heel normaal. Anders is het waarschijnlijk gewoon diaree met buikgriepje. Geen zorgen als hij goed blijft plassen

Groetjes
Caroline
 
Hoi Caroline,

Hij heeft geen koorts, maar ik weet zeker dat het niet te maken heeft met het doorkomen van tanden en kiezen. Daar zit ie nu volop in, en dan heeft hij heel andere poep. Ook reageert hij nu anders. Hij krijgt voldoende te drinken, maar als hij niet wil drinken dan krijg ik er helaas geen druppel meer in!
Ik wacht het nog even af hoe de rest van de dag gaat.

Groetjes 1976
 
Hi onze zoon heeft dit ook een keer gehad, en na paar dagen naar huisarts gegaan. Dat zou ik gewoon zowieso doen als je het niet vertrouwd. Huisarts vertelde inderdaad dat het een buikgriepje was die vanzelf weer overging en inderdaad na een dag of 5-6 was het voorbij. Succes Grt
Debby
 
Terug
Bovenaan