dunne ontlasting

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn dochter, Quinty, heeft met 3 1/2 maand nog steeds erg dunne ontlasting. Ze heeft alleen de eerste 10 dagen van haar leventje borstvoeding gehad en is toen over gegaan op flesvoeding. Nu weet ik dat ze met borstvoeding spuitluiers hebben, alleen zij heeft het met de flesvoeding gehouden. Ze heeft ongeveer om de dag ontlasting, dus het is niet zo dat ze de hele dag door poept, maar als ze het doet, doet ze het goed en vaak tot aan haar nek en dus dun.....Weten jullie of dit normaal is? Moet het ondertussen niet wat harder worden? Oh ja, ze heeft wel nutriton. Heeft dat er misschien mee te maken?

Daarnaast nog een vraagje( nu ik toch bezig ben). de laatste tijd is ze heel onrustig met drinken. Het is al een beweegelijke tante, maar de laaste tijd ook tijdens drinken. Soms lijkt het gewoon of ze geen geduld heeft met de fles leegdrinken....hoofd van links naar rechts en nog een keer en...... praten met fles in de mond, lachen ect. Toch, soms lijkt het ook of ze wat last heeft van haar maag/buikje tijdens drinken....trappen, beetje kreunen. Zijn er nog meer van die drukte schoppers!  

Groetjes Marit

Het lijkt wel of je mijn dochetrtje omschrijft! dat trappen en onrustig zijn met t drinken, lachen en brabbelen... en veel windjes laten. Helaas weet ik ook niet wat t is, ze is altijd al wel onrustig geweest, misschien de leeftijd? ze is van 02/07..

Birgit heeft ook nog steeds dunne poep, zo dun dat iedereen elke keer denk dat ze diarree heeft... en ik haar dus gister van de opvang kon gaan halen :S.. ik ga er een kweekje van laten maken, zal wel niets uitkomen, maar dat weet ik iig dat t niets is. Ik geef BV en dan is dunne poep normaal. (het is wel echt water soms) Misschien heeft het wel wat te maken met het bovenste.. toevallig dat je precies hetzelfde hebt. Ik begreep van mijn moeder ook dat ze diarree kunnen krijgen als de tandjes doorkomen... maar ik heb nog niets gevoeld.

grtjs Evelien

Hoi Evelien,

Wel toevallig inderdaad dat het allebei van die drukte schoppers zijn en dan ook dunne onlasting.....misschien staat het wel met elkaar in verband. Laat je weten wat er uit het kweekje komt? Ik ga denk ik ook even langs de dokter, gewoon voor mijn gemoedsrust.

Vraagje: Slaapt jou dochtertje ook niet in de wagen? Ze ziet veel te veel en wil niets missen, ook al is ze knetter moe, slapen hoooo maar, wel huilen dan natuurlijk.

groetjes Marit

Hoi Marit,

het kan idd door de Nutriton komen.
Ons zoontje heeft dat ook.
Zijn wel aan het afbouwen ermee, en een weekje geleden tot aan 2 daagjes terug, waren het echte drolletjes.
Maar nu ook weer dun... mss tandjes dan??
Maar ja... das een ander topic

Wat betreft het onrustig drinken, dat heeft/had ons zoontje ook.
We hebben nu een andere speen gepakt, en het is wel minder maar doet het nog wel.
Hij is nu wel binnen 15 min met zijn flesje weg

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Debby.

Hey,

het enige verschil is dat Birgit de borst krijgt en die van jou de fles.. maar idd slapen in de wagen, soms met moeite. als we rijden is het redelijk maar stil staan....
slapen overdag is ook lastig, ik heb nu dat ritme van inbakeren en 15 min huilen, troosten en als ze dan na 10 min niet rustig is dan heeft t geen zin, dan wil ze echt niet.. ze heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen voor overmatig huilen, konden niets vinden dus hebben ze maar de midicijnen voor reflux gegeven (kwam niet uit die test) ze had wel last van haar darmpjes en dat is nu wel wat minder. De pedagoog zegt dat ze te veel wil voor haar leeftijd, en dat het een uitzonderlijke dame is, alles in de gaten willen houden (al met 2 maanden) als ze straks kan kruipen dan kan het minder worden.. houdt ze zich zelf lekker bezig, al kan ze nu ook al zo een half uur spelen in de box, maar als ze moe wordt begint het! ik moet nu naar mijn werk, ben benieuwd hoe het bij jou is... ik heb me via het cb opgegeven voor videointeractie (ook in ziekenhuis gedaan) zo leer je je kind beter kennen... wie weet ook wat voor jullie!

doegie Evelien

Hey,

Eerst moet ik zeggen dat het nu qua huilen echt goed gaat hoor met ons dochtertje. De losec heeft bij haar heel veel geholpen en de regelmaat aanpak werkte ook heel goed, al vond ik het in het begin een hel. Je kent het waarschijnlijk wel. Ze heeft echt een week lang verschrikkelijk gehuild en dan laten gaan. Ik had het bijna opgegeven en ook tegen mijn man gezegd dat ik het niet kon, de dag daarna belde die van zijn werk om te vragen hoe het ging en toen had ze maar 5 minuten gehuild en   was gaan slapen.Het hielp me wel dat ik wist dat het niet hielp als ik haar oppakte. Zij moet zichzelf echt in slaap huilen en moet gewoon geen prikkels om zich heen hebben als ze gaat slapen. Lekker indutten in de box of in de wagen of op je armen ect. zit er bij haar niet in. Ook niet erg, want dan is het wel een meisje die goed haar grenzen aangeeft. Nu varieert het van 1 minuut huilen tot maximaal 5 minuten voordat ze in slaap valt( uitzondering daar gelaten). Ik laat haar na de fles spelen en zij kan zich ook heel goed zelf in de box vermaken, totdat ze moe wordt. Ik moet wel zeggen dat ik haar niet bij de eerste de beste geeuw naar bed doe (dan zal ze veel langer huilen). Ik wacht totdat ze goed moe is( niet oververmoeid) en leg haar dan op haar bedje. Altijd keihard brullen, als ik haar neerleg....kusje van mama en dan....zzzzzzz.
Oh ja, ze wordt vaak nog wel tussendoor wakker en moet zich dan weer even in slaap huilen, overdag dan( dit varieert van nauwelijks huilen tot 5 minuten, soms meer)  Eruit halen heeft dan geen zin, weet ik uit ervaring, want dan is ze nog niet uitgeslapen en wordt het niet gezellig als ik haar eruit haal.
Zo is het bij ons ongeveer, maar moet wel zeggen: het is echt een vrolijke, lieve, leergierige,beweegelijk meid, ze moet alleen haar rust krijgen.

En nu de ontlasting even in de gaten houden.

groetjes Marit

Hoihoi
Wat een bekent verhaal voor mij, mijn dochtertje is ook een erg druk meisje die ik sinds 6 weken inbaker en sindsdien gaat het wel een stuk beter maar ze heeft nou eenmaal veel temprament. Ook zij moet zich elke slaap in slaap huilen, duurt meestal niet langer dan 5 minuten ook zij wordt tussendoor wel wakker  na even pruttelen valt ze weer in slaap (overdag) 's nachts slaapt ze door.
In de box slapen zit er bij ons ook niet in veel te veel prikkels ze heeft ook echt rust en regelmaat nodig.
Soms denk je dat je de enige bent, maar even rond snuffelen op het forum en je ziet veel gelijkenissen.
gr Naomi

Ons zoontje is ook al zo'n druk mannetje
Ingebakerd geweest en nu in een fixeerkussen op zn zij
Maar over de ontlasting (hij is nu 4 maanden)
Elke dag een lekker groene luier en zowiezo 2 spuitluiers na de fles!!
Oftewel 3 x ontlasting
Hij heeft nog nooit last van krampjes gehad..maar of zoveel poepen normaal is..
Begin me er nu wel zorgen om te maken
Hij krijgt hypo-allergene voeding vanaf zn geboorte

Terug
Bovenaan