Dunne ontlasting!

Loïs heeft sinds anderhalve week dunne ontlasting. Ik geef haar tijdelijk geen fruit op advies van de dokter. Zij zei dat het waarschijnlijk een virus is in combinatie met tanden krijgen. Zo'n virus is na een week meestal over.... maar hier blijven de poepluiers maar aanhouden.
Nu was het net de laatste dagen beter gegaan, maar sinds gisteren weer 8 poepluiers en erg dun. Jullie snappen wel: rode billen, soms tegen kapot aan. Schimmelinfectie erbij. Je kunt de deur niet uit omdat ze elk moment weer kan poepen. En dan volgt het volgende ritueel:
Met de billen in bad, even weken, aan de lucht laten drogen, miconazol en zinkolie .... luier om. Ik heb haar ook wel eens in de blote billen laten liggen.... maar dat is bijna geen doen. Je moet er constant bij blijven.
Verder is ze niet vervelend, drinkt en eet heel goed.... geen krampen....

Ik maak me zorgen.... wie herkent zich mijn verhaal en wat kan ik doen? Wanneer gaat dit over.
 
Weet wat je bedoelt. Vreselijk he, die stukke billetjes. En de angst dat ze uitdrogen door al die diarree. Misschien tijdelijk wat meer bananen geven en andere dingen die stoppen. En voor de billetjes werkt het hier altijd heel goed om (naast veel verschonen uiteraard) in iedere luier een flinke laan maizena over de billen te doen. Droogt het binnen twee dagen helemaal van in. Succes met de kleine meid. En als je twijfelt, toch gewoon weer terug naar de huisarts.
 
Terug
Bovenaan