Dunne poep bij Omneo??

Hoi dames,
Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt altijd Omneo van Nutrilon. Nou is hij een week of twee geleden een paar daagjes bij mijn schoonouders geweest en mijn schoonmoeder zei dat ze vond dat zijn poep zo dun is. Dat heeft hij altijd eigenlijk gehad. Het is zo dun dat het gewoon in zijn luier verdwijnt. Ik heb altijd gedacht dat dat normaal was voor hem. Mijn dochter heeft dat nooit gehad maar die had ook andere voeding. Is het eigenlijk wel normaal???? Hij heeft ook nog steeds wel eens last van zijn darmpjes. Niet heel vaak hoor, zo'n een keer in de twee weken of zo.

Hebben meer kindjes dit? Ik weet niet of ik hem over een maandje wel bijvoeding moet gaan geven. Ik heb het idee dat de Omneo zijn darmpjes wat lui heeft gemaakt omdat het natuurlijk erg licht verteerbaar is. Hij krijgt nu al wel sinds een maand rijste bloem om 23 uur in zijn flesje. Dit gaat wel goed.

Nou, doeiii, groetjes Fenna.

Hoi hoi,

Onze Amber heeft tot 6 mnd ook Omneo gehad en idd de poep is dan een stukje dunner. Wij zijn gewoon met 4 mnd met bijvoeden begonnen en daar werd de poep vanzelf dikker van.

Is wel duidelijk te merken dat ze nu geen Omneo meer krijgt aan haar poep.

Ik zou me niet ongerust maken, volgens CB lag het echt aan de Omneo. Wat je wel kunt doen is bij 6 mnd overgaan op gewone Nutrilon en kijken of krampjes dan weg blijven. Bij Amber was dit wel het geval.

Suc6

Dat komt idd. van de omneo. Die voeding helpt tegen krampen en harde ontlasting. De poep wordt er dus dun van. Mijn dochter kreeg het tegen krampen, het hielp bij haar heel erg goed. De dunne poep heb ik daarom altijd op de koop toe genomen. Het is volgens mij ook niet erg.

Onze zoon (5,5 mnd.) heeft ook dunne poep gehad, tot een week geleden. Hij zit nog steeds op de Omneo, maar heeft nu juist te dikke / droge poep. Zo zielig om hem maar steeds te zien persen!

hallo,

onze dochter kreeg ook omneo voor de darmkrampjes, toen ze 5 maan was had ze ook last van dunne ontlasting.
op het consultatieburo kreeg ik het advies om weer terug te gaan naar nutrilon standaard, sinds die tijd gaat het weer heel goed.

groetjes carla

Terug
Bovenaan