Dunnere ontlasting 3 jarige zoon

<p>Goedenmiddag,</p><p style="text-align: left;">Even een vraagje onze zoon heeft nu al ruim 3 weken diarree ( niet waterdun) maar dunne ontlasting (brijerig) veel lucht/windjes tijdens het poepen. Hij moet ook vaker en normaal had hij echt stevige ontlasting die hij er echt moest persen en een vast tijdstip... vanochtend naar de dokter geweest die zegt een lactose intolerantie (moeten naar de diëtist..) het gekke is dat hij nooit melk drinkt, geen yoghurt eet en dit soort producten.. ik ben er zeker van dat dit het niet is, maar ik denk een parasiet.. ze wilde hier niet op testen omdat er nu toch wel uit komt dat hij een parasiet bij zich draagt.. (vanwege de dunne ontlasting....) moet ik een aanvullend onderzoek vragen of toch maar de diëtist bezoeken?</p>

Een diëtist kan dmv een analyse van de voeding een goede inschatting maken of de voeding in relatie staat tot zijn klachten. Die kijkt als het goed is ook naar de vezels, vruchtensuiker, het vet en de hoeveelheid vocht in zijn voeding. Zeker bij diarree bij een 3 jarige. De diëtist kan beter inschatten dan de huisarts of een lactose intolerantie wel aannemelijk is. De dietist zal niet zomaar een lactosevrij dieet voorschrijven, maar ook zelf onderzoeken of voeding de boosdoener danwel oplossing is. Als de voeding er goed uitziet dan zal hij/zij je terugverwijzen. Maar zoek wel een dietist met ervaring in de kinderdietetiek, want dat hebben ze niet allemaal. Vraag desnoods aan het consultatiebureau naar een goede.

Bedankt voor de uitleg! Ja dat is inderdaad een goede... ik ga zoeken naar een kinder diëtist of vraag het aan het consultatiebureau! Dank je wel!

Terug
Bovenaan