Duo kinderwagen of niet ?

<p>Hi allemaal ! </p><p>Wij hebben een kleine van bijna 1 en momenteel zwanger van de tweede. Als nummer 2 er is zal m’n dochter 1,5 zijn. <br />Wat zijn jullie ervaringen qua een duo wagen. Aanrader of niet nodig ? </p><p>Kijk uit naar jullie tips en tricks !! </p>

Bij ons hetzelfde verhaal. Wij hebben ervoor gekozen om geen duowagen te kopen. Wij hebben een meerijdplankje en ik heb een draagzak voor als de oudste in de kinderwagen gaat. 

Ik heb een dochter die 21 maanden was toen haar zusje geboren werd. We hebben gewoon gewacht tot de baby geboren was en toen een keuze gemaakt. Het is een paar maanden eerder nog zo moeilijk in te schatten hoe 'groot' je oudste kindje dan is! Ik wilde sowieso geen nieuwe duowagen want dat vond ik veeeeel te duur. 
Maar mijn dochter kon goed lopen en we hebbrn gekozen voor een plankje en dat gaar supergoed!!! Ben blij dat ik geen duowagen heb, want ze is nu op een leeftijd dat ze altijd zelf wil lopen en absoluut niet meer in de wagen/buggy wil zitten.
Je hebt ook plankjes met een stoeltje erop, en een stoeltje die je op de bak van de kinderwagen plaatst (Just Sit, ff googlen!) Daar hebben wij ook nog even over getwijfeld.

Mijn kindjes schelen 1.4 jaar. Wij hebben wel een duowagen, zo een die je om kunt bouwen naar 1 of 2 kindjes. Is heel simpel en zo gedaan. Bevalt heel goed, beste aankoop van de hele baby uitzet. 

Wij hebben gekozen voor een mee rij plankje, maar dan eentje met een stoeltje waarin we onze dochter ook vast kunnen zetten en wat een stuurtje heeft. Dit bevalt érg goed! Ze is er dol op en wiler gráág in zitten. Als ze nog wat ouder is kan t stoeltje er af en is t alleen een plankje. Ideaal wat ons betreft :)

Bekend probleem :D Onze oudste was 20 maanden toen de jongste werd geboren. Wij hebben geen duowagen gekocht maar een meerijdplankje via Marktplaats. Op zich een handig ding, maar wel alleen als je over asfalt of een goede stoep rijdt. Wij wonen in de buurt van het bos en zijn daar ook veel onderweg, dus dat werkte voor ons totaal niet. Hebben toen verder gekeken en besloten een fietskar te kopen, waar 2 kindjes in kunnen. Bij de fietskar zitten 2 kleine wieltjes (super voor verharde wegen) en een groot voorwiel (super voor de onverharde wegen!) en je kan hem natuurlijk als fietskar gebruiken. Ik zou persoonlijk iedereen dit aanraden! Ik vind het heerlijk! Vaak gaat de oudste eerst een stuk mee wandelen, dan lekker in de speeltuin zich uitleven en daarna wil hij graag zitten in de fietskar en water drinken terwijl hij door mama naar huis wordt gereden. De jongste (nu 6 maanden) slaapt lekker in de hangmat in de fietskar :D 

Toen mijn dochter werd geboren was onze zoon 14 maand, wij hebben wel een duowagen en ze zijn nu 22 mnd en 9 mnd en nog gebruiken we het volop! Erg blij mee! 
Wij hebben die van Bugaboo, kunnen er ook een singlewagen van maken. Rijdt superfijn, ook in duostand met de kindjes erin. Een plankje zou voor ons geen optie zijn, wij wandelen best veel en als hij er niet in zit mag hij lopen. 

Terug
Bovenaan