Duo-kinderwagens

Hallo

Ik heb een zoontje van 14 maanden en ben nu in verwachting van de tweede. Mijn zoon loopt nog niet en is ook nog niet echt geïnteresseerd in. Omdat ik elke dag ga wandelen (heb de tijd, ben een thuisblijfmoeder), wil ik dit natuurlijk ook doen, als nummer twee er is. Heeft iemand van jullie ook al twee en wat deden jullie met de kinderwagen? Een duowagen? Een, waar de kinderen achter elkaar of naast elkaar zitten? Ben benieuwd over jullie ervaringen.

Groetjes,
Nicole

Hoi Nicole,
Ik heb ook n dochtertje van 14 mnd en ben nu 20 wkn zwanger van ons 2e kindje. Ook ik ben een thuisblijfmama en wandel ook lekker iedere dag!
Ik ben al druk bezig geweest met met laten voorlichten over duowagens en 'proefrijden'!
Ik moet zeggen dat er veel keuze is maar dat je heel duidelijk voor de kwaliteit betaald!
Als eerste ben ik de voors en tegens af gaan wegen van achter elkaar en voor elkaar, naast elkaar vind ik mooier en comfortabeler voor de kleinste omdat daar een echte ligbak op zit. Maar naast elkaar heb je vaak problemen met door deuren te gaan, in winkels tussen de schappen en langs de kassa! Maar mij viel het meeste op dat je achter zo'n wagen schuin gaat lopen omdat de oudste zwaarder is en je die dus harder moet duwen... (ik had na 5 minuten al last van mn schouder!)
Onze keuze gaat dus uit naar achter elkaar, nu is er van Graco een nieuwe wagen, die de veringen heeft van een wandelwagen (dus toch heel comfortabel voor zeker de kleinste) maar hij kost geloof ik wel rond de 500euro. Dus het ligt eraan wat je ervoor uit wilt geven en of je een gebruikte (er staan er ook zat op marktplaats) of een nieuwe wilt kopen.
Ik raad je echt aan om in verschillende winkels gewoon even met de verschillende wagens te gaan lopen!
Hoop dat je wat hebt aan mijn reactie!

Liefs L81

Hoi, wij hebben een duo-wagen van Urban Jungle (naast elkaar). Ik ben er erg tevreden over. En ik vind het dus helemaal niet zwaar rijden. Het heeft zwenkwielen en rijdt erg soepel. Ook wanneer er veel leeftijdverschil (gewicht) tussen de kinderen zit. We kunnen echt met gemak door deuren en langs kassa's. Er zijn nu trouwens ook duo-wagens waar je de maxicosie op kan klikken en waar je de zittingen kan omdraaien. Dus eentje die naar jou kijkt en eentje die vooruit kijkt. Die had ik nu gekozen, denk ik.
Ik vond die wagens waarbij ze achter elkaar zitten juist helemaal niets! Die vond ik juist erg stug rijden en het zitcomfort leek me nou ook niet super.
Groetjes Anne.
Tip: proefritjes maken?

Hoi,

Hier dus hetzelfde probleem,. Stijn is zometeen 16 maanden als onze tweede komt. Hij begint nu met lopen maar echt afstanden lopen zit er voorlopig niet in. Nu heb ik gelezen over een buggypod en mij lijkt dat ideaal, maar ik moet me er nog verder in verdiepen. Waar het op neer komt is dat je een los klein buggy achtig iets is, wat je aan je gewone kinderwagen kunt klikken. Hij kost geloof ik 269 euro. Je oudste kan daar dus in zitten en de jongste kan gewoon in de wandelwagenbak en later eventueel in de kinderwagen.
Ik had hem opgezocht op google. Het buggy gedeelte heeft een eigen wiel.

Maar goed ga me er dus nog over laten informerne

Carina

hoi,

ik ben (nog) niet zwanger, maar ik heb al bedacht dat ik dan een buikdrager voor de baby wil gebruiken en de buggy voor de oudste, dan heb ik toch wat meer bewegingsvrijheid,

groeten Elke

Hoi dames!

Ik reageer niet vaak meer, maar nu even wel...
De baby in de draagzak was ook mijn eerste gedachte toen ik zwanger was van Billy. Ik bedacht me na 2x wandelen. Veel te zwaar (zware baby).
Ioannis en Billy 22mnd ertussen. Ben een wandelmama zonder rijbewijs.
Nu is Billy 13mnd en Ioannis volgende maand 3jaar. We hebben een hele fijne wandelwagen die helemaal plat kan van Graco, een simpele buggy en een duowagen merk Tommy J die maar 89euro kostte (in Ned. voor 119 gezien!). Achter elkaar zitten de kids, rugleuningen kunnen bijna plat, van de voorste niet heel ver vanwege dikke beentjes vd achterste, wel zwaar hoor, 16kg plus 12kg plus de wagen de berg op....
We zijn onlangs nog naar Ned. gevlogen zonder m'n man en ik was wel heel blij hoor dat ik een duowagen heb!

groetjes, Priscilla

Hoi Nicole,

Ik ben 30 wk zwanger en heb een zoon van 14 mnd. Dat buggy-ding waar iemand over schreef leek mij ook ideaal. Alleen na informatie te hebben ingewonnen bleek dat hij niet aan onze wagen bevestigd kon worden. Helaas dus voor ons.

Daarna ben ik verder gaan kijken. Wij vonden het erg belangrijk dat de kleine straks volledig languit kan liggen, en dus niet alleen met een plat ruggetje (en de beentjes wat meer de hoogte in). Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de dubbele wagen van Top Mark. Voorin kan onze zoon straks en achterin in een nestje kan straks de kleine knul/meid tot 70 cm lang plat liggen. Wij hebben de wagen van marktplaats, maar nieuw kost hij bij babypark incl nestje 234 euro (199 voor wagen en 35 voor nestje).

De draagdoek die werd voorgesteld hebben we ook, maar dat is meer voor erbij. Makkelijk voor thuis of op visite. Heb je toch je handen vrij voor de oudere broer/ zus of even een klusje.

Veel succes met maken van je keuze,
Liesje

Terug
Bovenaan