Duowagen of andere oplossing?

Wij verwachten een tweede kindje. Onze oudste is  pas 1,5 jaar oud als ons 2e kindje geboren wordt. Wij zitten nu heel erg in dubio over wat te doen met de wandelwagen. We denken erover een duowagen te kopen. Maar we weten niet welke nu het meest handig is. Wie heeft ook kort na de eerste een tweede gekregen en hoe heb je het opgelost met de wandelwagen ? Groetjes Cato

Hi,

Ik weet niet hoevaak je de wandelwagen gebruikt en of je dus veel en lange stukken loopt.... maar je kan ook een plankje op de wandelwagen bak bevestigen (zit je oudste bovenop) Je kan ook een kiddyboard gebruiken (vooral als je niet zo vaak lange stukken loopt).... Meestal willen kindjes van ongeveer twee jaar (ene wat later, andere juist wat eerder) graag zelf lopen....

Als je denkt dat je oudste nog vaak ook een slaapje doet in de wagen (en je dus veel gebruik maakt van de wagen) dan is een duowagen inderdaad wel handig. Bij mij in de omgeving zie je die duowagens eigenlijk niet veel, omdat ze meer ruimte innemen in huis en in de auto en met winkelen....

Als je juist bang bent dat je oudste niet goed in de buurt blijft, is een tuigje met (loop)lijn ook handig. Sommigen vinden het zielig..... ik vind het alleen maar veilig (je grootste trots kan de straat op schieten.....).

Dus ja, ik denk dat het er van af hangt hoeveel je de wagen gebruikt.....

Groetjes Nynke

Hoi,tussen mijn oudste&jongste is n leetijdsverschil van 1jr&11mnden.Wij hadden voor de 1ste 7mnden n douwagen.Toen we verhuisde van Roemenie naar Ierland heb ik hem achter gelaten.En tot vandaag heb ik daar nog steeds spijt van,Ik loop veel met de jongens, dus mis de duowagen heel erg.Mijn advies is kopen, t is n must met 2kleintjes!!!Maar niet 1 met 3wielen, die is er onstabiel met op&af de stoep gaan door de lengte.En ook geen 1naast elkaar.Met deze krijg je problemen in&uit winkels gaan.Dus gewoon achter elkaar.

Groetjes Maroesca

Hallo!

Onze 2 oudsten schelen 14 maanden en ik vond de duowagen een uitkomst. We hebben hem erg veel gebruikt. We hebben de duowagen van Quinny gekocht, inclusief het nestje waar de baby in kan liggen. Een kiddyboard hebben we ook maar ligt ongebruikt in de kast. De oudste was te klein ervoor (liet zich los onder het lopen) en nadat de 3e kwam hadden de andere 2 steeds ruzie wie erop mocht!
Het zelfde gold trouwens ook voor zo'n fietskar. Ook een drama!! Stond dus alwweer gauw op marktplaats, haha.

VEel succes ermee!

groetjes Maartje

nou mijn dochter was 14 maand toen mijn zoon geboren werd en wij hadden ook een duo wagen in een woord heerlijk ben er zo blij mee.
Als ik naar de stad ging boodschappen doen konden ze allebei mee geen kind die je in de gaten moet houden ze vind het nog steeds erg leuk.
Ik had op de markt een stuk schuimrubber gekocht daar een matrasje van gemaakt ( zodat hij lekker zacht lag )een voetenzak gekocht die achterin matras je erin een opgerolde handdoek erachter zodat hij niet kon zakken en dat ging prima.
echt een aanrader en zon bak achterin erg leuk en duur en je kunt het ook goedkoper oplossen

Terug
Bovenaan