Duowagen?

Hoi mama's met een baby en een dreumes/peuter! Ik heb een vraag.. Als de baby geboren wordt is mijn oudste 22 maanden. Is het slim om dan nog een duowagen aan te schaffen? Zo ja, kan ik daar wel mee door het gangpad van de supermarkt? Oja en niet geheel onbelangrijk: mijn zoontje zit niet graag in een kinderwagen/buggy. Het eerste half uur heeft hij het heel slecht naar zijn zin. Het is al een strijd om hem erin te krijgen. Hoe doen jullie dat? Ik heb nu voor hem zo'n fietsje waar ik hem in vast kan zetten en dat vind hij prima. De baby in een draagdoek is voor mij geen optie omdat ik rugklachten heb. Ik hoor het graag!

Hoi,
Dat dilemma hebben wij ook een beetje gehad. Alleen was mijn oudste 19 maanden en zit hij best graag in een buggy. Omdat ik hem nog te jong vond voor een meerijdtplankje hebben we voor een duo wagen gekozen. De Bugaboo Donkey, via Marktplaats. Je kunt er mee door normale deuren en gangpaden. Alleen bij het kruidvat is het moeilijk omdat ze daar de gangpaden altijd volzetten met vanallles. 
Ik vond het belangrijk dat ik mijn baby aan kon kijken en dat kan bij andere duowagens niet: ze kijkt dan van je af.
Succes met kiezen.

Bedankt voor je reactie! Ik vind dat niet zo'n probleem dat de oudste mij niet kan aankijken. Hij kijkt dan liever voor zich uit dan naar mij hahaha! Of bedoel je de jongste als die wat ouder is? Het kruidvat is inderdaad met een normale wagen al bijna niet te doen!

Hoi,
Ik bedoel de jongste, vanaf het begin. Bij veel duowagens zitten de kindjes achter of half boven elkaar en kijken ze beiden van jou af. De kleinste ligt dan tegen de rugleuning van de oudste te kijken. 
Bij de donkey kijkt de baby vanuit haar wiegje naar jou en de buggy van de oudste kun je van je af of naar je toe laten kijken. Als je wat later twee buggy's erop doet ipv een wiegje en buggy, dan kun je de kleinste bijvoorbeeld wel naar je toe laten kijken ne de oudste van je af. Als de oudste er dan nog in gaat tenminste... En gaat de oudste er niet meer in (of ga je een keer met één kind weg) dan schuif je het hele gevaarte in en heb je een éénpersoons buggy. 

Hi. Ons dochtertje was ook 22 mnd toen haar broertje geboren werd. Heb zon goedkopen dubbele topmerk achter elkaar wagen/buggy via marktplaats gekocht voor als ik boodschappen moest doen etc en wilde dat ze vast zat. De rest liep ze of ik nam een wagentje voor haar mee. Na een paar maanden gebruikt te hebben toch een meerijdplankje gekocht. Toch was het voor de eerste maanden erg fijn die dubbele wagen en voor het geld, 75 euro hoef je het ook niet echt te laten.

Hi Manon! Bedankt voor je reactie! Die achter elkaar dingen zien er uit alsof er geen pasgeboren baby in kan maar dat is dus niet zo? 

Terug
Bovenaan