Duowagen

Hallo allemaal,

Ik ben Fleur, 29 jaar en moeder van Lisa (24 juli 2005) en Cas (25 maart 2007). Omdat Lisa nog maar 20 maanden is zit ik erover te denken een duowagen aan te schaffen. Maar nu vraag ik me af of ik die nog lang ga gebruiken, heeft iemand er ervaringen mee? En heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf? Zelf ben al een beetje aan het kijken geweest op marktplaats enzo maar er is weinig te koop (of heel ver weg, of oud), dus ik kijk ook naar voordelige nieuwe wagens. Ik hoor het graag!

Fleur

Hoi Fleur,

Tja hoelang je hem gebruikt hangt ook af waarvoor je hem wilt gebruiken. Mijn oudste was 2j 3m toen nummer twee kwam. Hij liep altijd gewoon mee naar het winkelcentrum en ik had een dubbele wagen geleend maar niet heel veel gebruikt. Tussen nummer 2 en 3 zit 2j en 9m en nu heb ik wel een dubbele wagen aangeschaft. Vooral omdat ik nu vier keer per dag naar school op en neer moet en dat voor hem toch nog wel veel is. We moeten natuurlijk ook op tijd zijn en hebben tussen de middag niet heel veel tijd om te treuzelen. Ik heb er een via Marktplaats gekocht.
Een wagen naast elkaar vind ik persoonlijk veel fijner wandelen omdat je niet het zwaarste gewicht voorop hebt (wat je wel hebt bij een achter elkaar zolang je kleinste ligt). Het nadeel dat hij breder is, is voor mij geen probleem omdat ik in de supermarkt gewoon naar binnen kan en toch nooit alleen met de dubbele wagen echt ga winkelen.

Judith

Hoi,

wij stonden ook in dubio en hebben uiteindelijk een tandemwagen (achter elkaar) aangeschaft via Marktplaats. Onze oudste is 2 en de jongste 6 weken. Ik keek op tegen de breedte van een wagen met 2 zitjes naast elkaar.
Als je gaat kijken voor een wagen met 2 zitjes naast elkaar, meet dan eerst je voordeur op! we hadden er eerst 1 gekocht, maar die paste niet door de voordeur!!! De wagens van firstwheels zijn mooi, functioneel en naar mijn mening niet te duur!

groetjes,
Kiki

Hoi!

Ik heb beide soorten wagens inmiddels, 't is hier net een wagenpark ;(

Toen mijn zoon geboren werd, was onze oudste 2 jr. Ik houd veel van wandelen, dus via een kennis een duowagen achter elkaar gekocht en deze heel intensief gebruikt. Reed licht, stuurde goed (zwenkwielen). Ik heb 'm pas weer opgeborgen toen mijn zoon niet meer liggend achterin paste, ben toen weer mijn eigen 'enkele' kinderwagen gaan gebruiken. Mijn dochter werd toen ook wat te zwaar, waardoor je (zie andere reacties) moeizaam stoepjes ed opkomt...
Nu hebben we een tweeling gekregen (12 jan. 07) en moest ik dus iets waar twee babies in kunnen liggen. Dus via Marktplaats een heuse tweelingwagen (naast elkaar, met bakken en zitjes) aangeschaft. Wél met zwenkwiel, anders is het niet te duwen. Heerlijke wagen, van Happy Baby. Veel plezier aan, dat kan ook met een wiegje en een zitje tegelijk naast elkaar.
Ik (ik bedoel, mijn wagen ) pas tot nu toe overal doorheen, ook door de voordeur. Maar meet het inderdaad even op, onze schuurdeur is iets smaller dan een normale deur en dat gaat dus niet... Tijdens winkelen ook geen last, liften/poortjes ed gaat altijd prima.

Succes met je keuze, ik heb van beide wagens veel plezier (gehad). Inmiddels heb ik er 5, dus maar eens opruimen ;(
(enkele wagen, enkele buggy, duowagen, tweelingwagen, duo maxitaxi --> niet normaal gewoon!)

Groetjes!

hoi,
ik heb in een gezin gewerkt met  3 peuters van 2 en een baby.1 van de 3 peutertjes was er alleen smorgens.als ik smiddags met de overige 3 op stap ging gingen de peuters in de tandemwagen en de baby in de buikdrager.zo heb ik gelopen tot ze bijna 3 waren want als ik ze los liet lopen ging de 1 linksaf en de ander rechtsaf.ik vond het ideaal.ik heb op marktplaats zitten kijken en daar staan er toch vrij veel op,van het type die ik toen had en die vind ik persoonlijk erg fijn.2e hands voor 25 euro.schijntje toch?ze zijn wel wat ouder,maar t is heel degelijk materiaal dus kan nog jaren mee.als de bekleding maar netjes is.
groetjes kari

hoi
wij hebben eerst op marktplaats gekeken, maar er niets gevonden wat ons geschikt leek. we hebben een nieuwe (omdat we er lang mee hopen te doen) gekocht bij de Babydump, een X-adventure model 2007 voor 319euro. We hebben speciaal de naast-elkaar gekocht, die is echt superhandig en kan overal gewoon door ook de winkels in en langs de kassa's enz. We hebben er echt super veel plezier van, nu al, dus die raad ik je echt aan!
kzal ff kijken of k er een fotootje van heb dan zet ik die erbij.

hier hadden we hem net inelkaar gezet en bryan er gauw in gezet in zn pyama, haha.

groetjes mieke
mama van bryan 16mnd en renske 6weken

Hoi,

Wij hebben een quiny tandem, waarbij ze met hun ruggen tegen elkaar aanzitten en waarbij het achterste stoeltje helemaal plat kan en daarop leggen we dan een nestje met de baby erin. Het is een vierwieler met luchtbanden. Goed voor ruw terrein en hobbelige weggetjes (we zijn fanatieke wandelaars). Er kan ook een maxi-cosi in en je kunt hem ombouwen tot een enkele wandelwagen. best wel veel mogelijk dus. Hij is niet breed en vrij compact t.o.v een duowagen achter elkaar.
Minpunten. Best wel zwaar en niet heel erg wendbaar vergeleken bij een driewieler.
Wel via marktplaats gekocht want nieuwe zijn ze er niet meer voor 250 euro.
De enkele wagen hebben we verkocht voor ongeveer hetzelfde bedrag dus dat kwam mooi uit.
Onze oudste is nu 19 maanden en Hidde is bijna 11 weken. De vorige eigenaar van deze wagen hebben hem gebruikt totdat hun zoon een jaar of 4 was.
Het hangt er maar van af of je kindje graag in de wagen zit of echt een grote loper en wat je van plan bent ermee te gaan doen.
.
Succes Marjanne

Wij hebben een Topmark tandem duo wagen, ik heb hem al ruim twee jaar in gebruik en bevalt nog steeds heel erg goed. Ik wandel er zeker elke dag ander half uur mee, en het stuurt totaal niet zwaar. Heb hem toen der tijd via marktplaats gekocht en hij rijdt nog steeds goed. Ik ingeklapt behoorlijk compact waar door hij bij mijn niet zo'n grote auto toch achter in past.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan