duowagens ervaringsdeskundigen hier???

Hallo allemaal!

Lotte wordt in Mei 2 jaar en onze kleine zou rond 14 Juli moeten komen. Ik ben aan het kijken voor een duowagen. Ik wil geen hele dure en heb er nu twee op het oog:

Kees K2
X-adventure Twinco Nero.

De Kees is een kinderwagen en de X-adventure een buggy. Bij de laatste staat aangegeven dat er een kind in kan tot 2,5 jaar. Lotte is erg klein en licht voor haar leeftijd, dus waarschijnlijk kan dit wel iets langer.

Is er iemand die ervaring heeft met deze wagens of iets soortgelijks?

Groetjes, Marisa

Hoi,

Mijn dochter was 13,5 maanden toen haar broertje geboren werd dus ik moest echt aan een duowagen. De mijne is er eentje naast elkaar waar je een aparte reiswieg (klein en smal maar goed) op kunt doen. Ik gebruik heb nog steeds regelmatig. Mijn zoontje is 20 maanden en mijn dochter 2 3/4 jaar.

Het nadeel is dat hij breed is en je de grote kassauitgang moet hebben, maar de voordelen wegen er wel tegenop voor mij. Hij is lekker ruim om te zitten voor beide koters en ze kunnen beiden wat zien, hij rijdt geweldig (geen buggygevoel, daar heb ik het niet zo mee) en is niet eens zo vreselijk groot en zwaar ingeklapt (al blijven het gevaartes natuurlijk).

Succes met uitkiezen, het is zooooo persoonlijk!
Ingeborg

Hoi Marissa,

ik heb de x-adventure duo, maar niet de buggy trouwens. Hij is super, heel wendbaar en stevig, makkelijk op te vouwen en hij past overal tussendoor (winkels e.d.).
Ik gebruik 'm elke dag. Mijn oudste is 2,5 jaar en een flinke kerel maar past er nog prima in!

Succes, El

Onze dochter is bijna 20 maanden als de tweede wordt verwacht. Wij hebben de Topmark Tandem besteld, ook niet al te duur, en achter elkaar. Het achterste stoeltje kan helemaal plat en er kan een reiswiegje op (krijgen we erbij). Het leek me een groot voordeel achter elkaar ivm de breedte, maar ook ivm elkaar in de weg zitten. Ik heb bij tweelingen wel gezien dat dat soms haat en nijd is naast elkaar. Wat me nog meer opviel is dat 'ie lekker klein opvouwt (voor een tweelingwagen). Maar ik het uiteraard nog geen gebruikerservaring.

een tandem is minder breed inderdaad maar het oudste en zwaarste kindje zit voor, dat maakt het sturen vaak zwaarder dan met een duo wagen. Daarbij, mijn kindjes vinden het juist heel leuk om naast elkaar te zitten, ze houden elkaars handje vast, heel lief (ze schelen precies anderhalf jaar trouwens).

Hoi,
Mijn manneke is 20 maanden als de volgende komt. Ik heb op internet een soort buggy met een duwstang gezien die je vast maakt aan je huidige kinderwagen, iemand ervaring mee? Wij denken over zo'n plankje (eventueel met zitje) achter de wagen, iemand daar ervaring mee? ben benieuwd

Hoi
even een aanvulling, ben er intussen achter dat dat aanklik ding een buggy pod heet, maar wat een duur ding. Ik denk dat wij voorlopig niets aanschaffen en maar eens gaan voor de buik en rugdrager in combi met de wagen die we hebben, eerst maar eens kijken hoe dat gaat. dan zien we wel of we de wagen ombouwen of laten zoals die nu is en wie er in de wagen gaat. maar ik blijf wel heel benieuwd naar reacties
gr

De urban jungle vinden wij top!
Heet overigens tegenwoordig de mountain buggy.
Kun je een wandelwagenbak opzetten en een gewoon zitje.
Ons zoontje is flink en ruim2 en past hier nog prima in.
Zoon van mijn vriendin is 4 en past er nog in!
Zijn geen lompe wagens, juist de smalste naast elkaar wandelwagen die
te koop is. En is heeeeeeeel flexibel!
Je betaald er overigens wel flink voor,maar je hebt dan wel de meest fijne wagen die te koop is!!!

Terug
Bovenaan