Duphaston en over tijd? - er te veel mee bezig?

Ik ben nu al 15 maanden bezig om zwanger te worden. Gezien mijn leeftijd (35 jaar) en mijn onregelmatige cyclus (max. 38 dagen) heb ik in januari de stap gezet om naar de gynaecoloog te gaan. Na de eerste onderzoekjes heeft deze mij Duphaston en Clomid voorgeschreven. In mijn laatste cyclus heb ik dus vanaf dag 23 t/m dag 27 Duphaston geslikt. Ik ging er toen eigenlijk vanuit dat ik dan een "normale" cycluslengte zou hebben (rond de 28 dagen). Nu zit ik intussen echter al op dag 35 en nog steeds niets.

Uiteraard begin ik allerlei dingen te voelen en leg ik deze dan ook uit als zwangerschapssymptomen. Maar ik weet intussen ook wel dat je lichaam je heel goed voor de gek kan houden. Weet iemand van jullie iets meer over de werking van Duphaston?

Mijn vriend zei trouwens deze week ook weer eens tegen mij, je bent er veel te veel mee bezig. Zet het van je af. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe doen jullie dat? Heeft iemand van jullie een tip hoe je er niet te veel mee bezig kunt zijn?

Heb zelf geen ervaring met Duphaston en Clomid, maar was wel nieuwsgierig wat het voor medicijnen zijn. Via google kwam ik er achter dat Duphaston bedoeld is  om de baarmoeder beter voor te bereiden op een eventuele innesteling. Clomid is een medicijn om er voor te zorgen dat je een goede eisprong hebt.

Ik denk dan ook, dat de gyn niet je cyclus wilde veranderen naar een kortere cyclus, maar dat hij de omstandheden binnen jouw cyclus wil verbeteren zodat er een grotere kans is op een zwangerschap.
Een cyclus van 38 dagen valt volgens mij ook binnen de "normale grenzen". Natuurlijk is een cyclus van 28 dagen wenselijker, maar niet iedere vrouw heeft dat.

Zou als ik jou was gewoon een cyclus van 38 dagen aanhouden.

Succes, mam van Laura (35w4d)

Terug
Bovenaan