Duplo voor jongens of meisjes????

Hallo,

Onze oudste dochter wordt begin oktober 2 jaar. Nu vroeg me zus al of ik iets voor haar weet. Dus vertelde ik dat ik aan Duplo zat te denken. Nu vindt zij dit nogal jongensachtig. Is dit zo???? Wat vinden jullie?  Onze dochter is niet zo'n meisje meisje. Ze speelt onder andere met een kinder kruiwagen (vind ze prachtig). Haar poppenwagen staat vaak  op z'n kop, want die schroefjes zijn ook heel leuk. Haar loopwagentje staat ook vaak op z'n kop om de wielen te bekijken. Ik weet eigenlijk niet wat ik dan voor haar vragen voor d'r verjaardag.

Groetjes van Ria  
 
Hoi,

Ik heb een heerlijke meid van net 2 jaar en wij hebben een grote bak duplo. Van mijn zus gekregen omdat haar kids wat groter zijn. Ik speelde vroeger ook met auto's en barbies, niks mis mee. Ik heb in het berichtje van Mariska (onderwerp Vrije Tijd) een opsomming gegeven van wat Marloes op haar verjaardag heeft gekregen, misschien staan daar nog dingen bij.
Succes.
 
Er zijn toch ook duplo poppetjes met kinderen enzo?! Leuk juist dat ze met van alles speelt. Onze zoon is echt een jongens-jongen. Jammer, want ik vind jongetjes die af en toe met een pop spelen ook altijd zo schattig!
Succes, Patricia
 

ik denk dat het idd voor zowel jongens als voor meiden is. het is alleen een kwestie van heeft hij/zij er interesse in..... mijn jochie is dik 3 jaar en helemaal geen duplo of lego kind.ja samen doen dat vind ie wel leuk,maar alleen heeft ie er geen geduld voor. hij is weer liever aan het kleuren,knutselen,kleien of met zijn auto's aan het spelen. trouwens hebben ook een pop van baby born en daar zit hij ook regelmatig mee. is ook super om te zien want hij LEGT DE BABY AAN DE BORST! en zegt dan mmmmm drinken. haha

gr van es
 
Hallo,

Ook ik ben van mening day duplo voor meisjes en jongens is. Mijn dochter is nu 3 1/2 en speelt er nog mee. Ze vind het erg leuk. Zij is wel een echt meisje. Speelt ook erg veel met barbies en andere poppen. Mijn zoontje is 1 1/2 is vind de duplo nu ook erg leuk, dat is dus af en toe "vechten"
De oudste kreeg voor het eerst al duplo voor de eerste verjaardag.
Zelf heb ik  ook altijd samen met mijn zus veel met duplo gespeeld.

Groeten Manon
 
Gewoon duplo vragen hoor, vinden mijn meiden ook geweldig.
Sterker nog: er is meiden duplo te koop (niet veel , maar toch). Mijn dochter heeft een paard  met wagen met een kasteeltje en een prins en prinsesje. Een tijdje geleden was er bij blokker een aanbieding , zo'n aparte box vol met meiden duplo (was wel vanaf 4 jaar, dus dat ligt vast in de kast voor haar 4e verjaardag).
Ik kreeg als kind ook noooit lego, mijn broertje wel, dus ik stookte hem gewoon op zodat hij vroeg wat ik leuk vond !

Wij hebben een buurjongentje van dezelfde leeftijd als onze oudste dochter. Hij speelt het liefst bij ons (poppewagen,keukentje)   en mijn dochter wil weer liever bij hem spelen (playmobil, auto's).

groetjes Melanie
 
hallo mama van naomi en dewi,

Ik heb een meisje van 2 jaar en 4 maanden.
We hadden voor haar 2e verjaardag duplo gevraagd.
En dat heeft ze super veel gekregen. Veel bouwstenen maar ook dora duplo en boerderij duplo zelf hadden we al een treintje op een rommelmarkt gekocht

Wat zijn wij daar nu blij mee zeg!
een paar maanden geleden speelde ze alleen maar met haar koeien en schapen. ze pakte ze en zette alle beesten op een rij.

Nu het weer slechter is speelt ze wat meer binnen en van de ene op de andere dag zag ze de grote bak met duplo staan.
ze bouwt nu alles aan elkaar.
We hebben een grote grondplaat waar nu alle 4 kanten blokjes naast elkaar worden gezet en daarna 1 rij omhoog.
het is mooi om te zien hoe haar moteriek ontwikkeld. (kijken hoe de stenen op elkaar passen en welke volgorde ze daarin hanteert.)

Wij vinden duplo een heel mooi kado. Goed voor de moteriek! En er is zoveel!

succes!
 groetjes, Ikky
 
Duplo is super geschikt voor jongens en meisjes, maar niet alle kinderen zullen het leuk vinden. Vraag eens een catalogus aan bij Walzkidzz en je krijgt andere ideetjes genoeg. Evt. samen met haar doorkijken. Bestellijn tel.0115-640700
 
Terug
Bovenaan