Durf te vragen

Misschien een domme vraag maar wat doen jullie met een pas geboren baby als die wakker ligt. Doen jullie dan al met hem spelen, of bijvoorbeeld in de box wakker laten liggen. Of een wippertje? Ik ben een beetje zoekend. De kleine krijgt de fles valt op mij in slaap. En als ik haar dan in de box leg wordt ze weer wakker. Ze is wel stil en kijkt om haar heen. Soms denk ik wilt ze niet spelen,? Hoor graag jullie reacties.

Je hebt van die zwart wit boekjes voor baby’s .. die vinden ze echt al met 1 week interessant dus die kan je samen ‘lezen’

Verder lekker tegen ze praten.
Maar als ze het in de box leuk vind is dat toch ook prima .. zeker als ze wat meer gaan zien wordt dat leuker

In de box of een wipper kan beiden. Liedje opzetten, door een babyboekje bladeren, knuffelen, kletsen, voetjes masseren of gewoon lekker niks haha! Spelen doen pasgeboren babies niet. Dit komt wanneer ze ietsje ouder zijn.

Ik keek vooral of mijn kleine ook aandacht nodig had. Meestal plakte ik een speelmomentje (zingen, mond spelletjes, bellen blazen ed) vast aan een voeding. Lagen ze lekker in de box dan stoorde ik hen ook niet. Nu zijn beiden wat groter (13 mnd en 2.5 jr) en kunnen uitstekend zelf spelen. Ik denk dat steeds bezig houden ook een averechts effect kan hebben op het zelfstandig kunnen spelen.

Ik had een mobile boven de box. Muziek en beweging en mijn kleine was uren gefascineerd. En ook op die momenten in de box is een baby aan het ontwikkelen hè. Observeren en de wereld in zich opnemen.
Lekker afwisselen met elkaar. Dus knufdelmomentjes en samen spelen met lekker in de box liggen (en genietend kijken naar je kleintje hoe hij/zij zich en de wereld ontdekt)

Terug
Bovenaan