<p>Hoi allemaal,<br /><br />Mijn dochter van 2,5 jaar plast goed op</p><p>de wc sinds een aantal maanden. Poepen op de wc durft ze echter niet, maar doet ze nog in jaar luier. Sinds een maand of 2 wil ze echter niet meer poepen. Niet in de luier, niet in een potje, niet op de wc. Als ik haar vraag waarom niet, komt er niet echt een reden. Iedere keer is het een ander excuus zoals; anders wordt m’n broek vies, of ik wil niet poepen, of het doet pijn. Ze geeft dus niet altijd dezelfde reden. We hebben echt al van alles geprobeerd, belonen, praten en uitleggen, streng zijn, het woord poepen negeren, maar niks helpt. Ze houdt het meestal een aantal dagen op (soms zelfs wel een dag of 6) totdat ze het echt niet meer kan ophouden. Het probleem zit niet in het niet kunnen poepen, want ze moet heel erg poepen, maar ze houdt het dus op. En zodra ze het op voelt komen, gaat ze snel zitten en wiebelen tot het weer even wegzakt en zo gaat het dagen door. Als ze dan eindelijk gepoept heeft, is het echt een opluchting (vooral vóór haar, maar ook vóór ons), maar dan begint het circus weer van voor af aan... </p><p> </p><p>wie heeft er tips voor ons? </p>