Dusdanig draagdoek en een keizersnede

Hallo,

Er bestaat een mogelijkheid dat ik een geplande keizersnede krijg.
Nu wil ik graag een draagDOEK gaan proberen na de bevalling, dit omdat het bij een collega van mij erg goed bevallen is.
Ik vraag me af hebben jullie ervaringen met een draagdoek waar de kleine in kan.
En stel nou dat ik een keizersnede krijg mag ik zo'n draagdoek dan wel gebruiken het begin?

Ik wil voor deze baby ook graag een draagdoek, ik ga denk ik voor die van bykay.nl Omdat je die vanaf dag 1 kunt gebruiken. Van de vorige heb ik nog een babybjorn, maar die vond ik niet zo fjn ( kun je ook pas vanaf een week of 6(?) gebruiken.
Vorige is met een keizersnede gehaald en ik had het volgens mij niet comfortabel gevonden om veel met een draagdoek te lopen, de eerste weken. Ik hoop nu op een " normale" bevalling, zodat ik kleintje in jet begin lekker veel bij me kan dragen ( en mijn handen wat meer vrij heb)
Vorige keer veel bezig geweest met overdag in eigen bedje te laten slapen, maar ik was zo veel bezig met op en neer naar dat kamertje ( beeb sliep uiteraard niet zo makkelijk overdag, zoals wel meer dat hebben) en nu met nog een peuter wrbij, besteed ik mijn energie liever aan andere dingen ;)
Dus lekker dragen en in een wippertje ( bij nr 1 ook niet gekocht, nu lijkt het me wel heel handig ;) ( en zo zullen er nog wel meer principes zijn die ik bij nr 1 hanteerde en die nu overboord zullen verdwijnwn ;)

O ja, over dragen en keizersnede, ik zou het even navragen bij je volgende bezoek aan de gyn.
Advies is niets tillen zwaarder dan de baby, maar of daar de hele dag met draagdoek rondlopen ook onder valt...?

Ik heb twee keer eerder een KZ gehad en geloof me, na deze operatie, wil je niet eens een draagdoek gebruiken direct na de geboorte...
Zelfs hoesten is pijnlijk... zeker een paar weken wachten dus.

@mana van Finn. K ben benieuwd wat de gyn. zegt.

K heb ook een keizersnede bij mijn eerste gehad, het herstel daarvan ging goed maar k weet niet meer hoelang ik er last van gehad heb......

Qua draagdoek kan ik je die van draagdoek.nl aanraden (is bykay). Deze is zo fijn! Dunne soepele stof. Het is even oefenen met aandoen, maar als je de smaak te pakken hebt is het zo genieten. Je kunt deze in het begin wat hoger knopen zodat je minder druk op je buik hebt! De kleine vind het ook super! En het is zo'n fijn gevoel je kindje bij je dragen, net alsof je zwanger bent 9zonder alle kwaaltjes dan hahaha)!

Het lijkt mij dat zodra je op de been bent na de keizersnede (wat bij bij een week duurde) je de draagdoek kan gebruiken, ze zeggen dat je de 1e zes weken niks zwaarders dan je baby mag tillen.
Ik vond de draagdoek bij de vorige erg fijn al had ik m pas toen de kleine een maand of 3 was, ik ga m nu ook wel eerder gebruiken denken. Kan de oudste lekker in de buggy en de baby in de draagdoek.

Terug
Bovenaan