<p>Dag allemaal, </p><p>Hopelijk hebben jullie goede adviezen voor mij. Mijn baby van 5 maanden heeft het volgende ritme: </p><p>07.00/07.15 uur wakker</p><p>09.00/09.30 uur dutje ca. 45 min</p><p>12.00/12.30 uur dutje ca. 1,5 uur</p><p>Tot zover gaat het meestal prima. Hij slaapt in zijn ledikant en valt zelf in slaap. </p><p>Om 18.00/18.30 krijgt hij zijn avondfles en gaat hij slapen (tot zijn nachtvoeding om 00.00 uur), ook daar geen grote issues op af en toe weer even in slaap helpen na.</p><p>Het dutje rond 16.00 uur wil hij echter niet meer doen, iedere keer een tranendal om hem te laten slapen. Echter, hij redt het ook nog niet op slechts twee slaapjes. Dit resulteert in een chagrijnige (lees: krijsende) baby in de namiddag die rond half 6 op schoot in slaap valt of blijft krijsen tot hij om 1800 naar bed 'mag'.</p><p>Wat zou ik kunnen doen om het dutje rond 16.00 uur te laten slagen? 20/30 minuten is voldoende, dan redt hij het tot bedtijd. </p><p>Dank voor je meedenken alvast!</p>