dutje overdag ..

hmimes

New member
Hoelang duurt het voordat jullie baby in slaap valt overdag ? Ik geef hem de fles om 10:00 is dan meestal al om 07:45 al wakker soms eerder en haal hem meestal om 08:30 eruit . Wassen , spelen etc .. Is dan om 09:45 moe en soms geef ik de fles dan al breng hem naar bed maar slaapt dan half uurtje en is dan wakker . Als ik hulp troepen zoals babyfoon muziek en speen erbij roep dan slaapt hij wel soms tot 12:30 maar dat is zo vermoeiend . Hoe zit het bij jullie ?
 
Ik hou het ritme aan van: wakker worden, fles, spelen, verschonen en weer naar bed. Je geeft nu de fles op het moment dat hij moe wordt?
Hier rond 7.00 fles, 7.30 meteen weer naar bed.
rond 10.45 fles, 12.15 naar bed
rond 14.45 fles, rond 16.00 naar bed
rond 18.45 fles, rond 20.00 naar bed
rond 22.45 wakker maken voor laatste fles en meteen weer naar bed.
Meneer blijft in principe telkens in bed tot de volgende fles. Soms slaapt hij goed en moet ik hem wakker maken. Soms wordt hij regelmatig wakker maar valt hij ook wel weer in slaap.
Dit ritme werkt hier op het moment het beste. Hij valt dan over het algemeen ook binnen 5 tot 10 minuten in slaap. Soms even huilen soms helemaal niet....
 
hier 06:00 verschonen , fles naar bed . Uit bed tussen 8 en 08:30 . Daarna 10:00 in de puckababy fles . Dan hopelijk slaapt hij wat tot 11:30 of later maar laatste tijd moeilijk . Wakker spelen en om 14:00 fles naar bed . Laaste tijd ook rond deze tijd hazeslaapjes . Laat hem meestal liggen tot 15:30 - 16:00 en dan tussen 17:30 - 18:00 fles naar bed .
En dan bijna 1 uur bezig voordat hij in slaap valt mischien komt dat denk ik ook door de nieuwe puckababy nu bijna 6 dgn . Dan maak ik hem wakker om 23:00 verschonen fles . Gister om 22:30 al wakker en zodra ik hem in de puckababy stop voor de fles kan die niet meer wachten helemaal aan gewend . Hij vindt het gek als we buiten of zo zijn en dan fles te krijgen zonder in de zak te zitten hihi .
 
Hee meid,

Wij hebben sinds een paar dagen een ander ritme omdat de twins nu doorslapen. We zijn gestopt met het geven van de laatste avondfles omdat wij ze elke keer om 22:00/23:00 uur uit een diepe, diepe slaap moesten halen en omdat (volgens het cb) baby's maar 1x een echte diepe slaap hebben zijn wij daarmee gestopt en hoppa....doorslapen. Heerlijk!!

Anyhoe....ons ritme:

KDV:

06:00 uur wakker (honger) flesje WAKKER
07:30 uur naar het kdv
10:00/10:30 uur kdv flesje SPELEN/SLAPEN
15:00 uur flesje kdv
19:00/19:30 thuis flesje SLAPEN tot volgende ochtend

THUIS:

06:30 uur wakker (honger) flesje WAKKER
11:00 uur flesje, rond 12:00 uur SLAPEN
15:30/16:00 uur flesje WAKKER
20:00 uur flesje SLAPEN

Aks ze wakker zijn gaan we altijd ff spelen, knuffelen, wandelen, op visite etc en uiteraard voor het flesje eerst verschonen en elke ochtend wassen en om de dag in bad.

Liefs Lynn.
 
ja dat wou ik ook net vragen best weinig 1x per dag slp zou die van mij niet kunnen .

@lynn krijgen ze maar 4 x fles nu dan ?
En van hoeveel krijgen ze cc ? Ik zou ook graag willen maar die van mij wil al om 18:00 n bed is dat dan niet te vroeg ? Gister om 22:30 aan gekondigd voor denk ik de fles ? Is denk ik de tijd nu gewend dat ik hem wakker maak .
 
@karlijnk nee ik doe dat omdat hij kort slaapt en anders te kort op de andere fles zit . En nu is hij dus ook gewend als hij moe is in puckababy en dan fles hij weet die volgorde nu . Kan ik dit veranderen ? En als hij bv 12:00 wakker is en om 10:00 fles heeft gehad kan ik die dan niet geven ivm 2uur tussen .
 
Terug
Bovenaan