Dutjes overdag

Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna 12 weken oud. De dutjes overdag gaan zeer moeizaam. Sommige dagen slaapt hij slechts 2uurtjes in totaal (tussen 8u-19u). Ik houd rekening met de max. wakkertijden, entertain hem wanneer hij wakker is,... Maar hij wil overdag zeer moeilijk in slaap vallen. Dit alleen in de draagzak of wanneer hij oververmoeid is al wiegend op mijn benen.de pogingen tot overleggen in zijn bedje mislukken altijd. Hebben jullie nog tips om een baby in zijn bedje te laten slapen? (Donkere ruimte, white noise en inbakeren wordt al toegepast) bedankt alvast!

Lastig hè? Ik denk dat het een kwestie van tijd is.. Ik herken het van onze dochter. Die sliep de 1e maanden overdag alleen in de draagzak en echt minimaal (lees: veel te kort volgens de boekjes). Toen ze 14 weken was, viel ze ineens wel zelfstandig is slaap en deed ze ineens al haar slaapjes in haar eigen bed. Zonder dat we daar dus actief iets aan gedaan hebben..
We hebben nu een zoon van ruim 3 maanden en ook hij slaapt overdag minimaal. Gelu3doet hij wel zijn duties in zijn eigen bed (1e 5 minuten in de draagzak, dan overr in bed en dat gaat goed). Heel soms doet gij nu een slaapje langer dan 30 minuten. Eerlijk gezegd maak ik me er niet zo druk om en en pas me aan hem aan. Hij is nog zo klein en met onze dochter kwam het ook goed zonder dat we er actief iets aan gedaan hebben.
Succes! 

Oh die periode is zo zwaar, ik voel met je mee mama. Achteraf wilde ik dat ik het toen meer had kunnen loslaten en vertrouwen hebben dat het makkelijker en beter wordt. Geen tips, behalve laat los dat baby's in bed moeten slapen en kijk wat werkt❤️
Onze zoon sliep in de draagzak wel langere slaapjes, daar deed hij dan 1 lange slaap in en de andere (mini) slaapjes in de kinderwagen of onze armen. Rond de 15 weken was ik kapot en begon het ochtenddutje te oefenen in bed, duurde extreem lang voordat hij in slaap viel maar ik wilde het zo graag oefenen. Rond de 22 weken was hij er achtersf gezien denk ik pas echt aan toe want vanaf toen ging het in slaap vallen makkelijker. Ik denk dat elk kindje anders is en de ene het zelf in slaap vallen makkelijker vind dan de andere, maar 1 slaapje oefenen per dag werkte voor ons goed. Dan kon hij daarna bijslapen in de draagzak en raakte niet oververmoeid. Fedde en Kees nunki laken leek ook te helpen.
na een hele pittige periode in de nachten van 4 tot 5,5 maand werd het overdag opeens super slaper, viel overdag snel zelfstandig in slaap. Pas met 10 maanden kon hij ook 's avonds en 's nachts zelf in slaap vallen, maar ik heb hem met liefde in slaap geholpen en ik kon het allemaal meer loslaten toen ik wat slaapguru's volgde die over normale babyslaap posten (@thegentlekid bijvoorbeeld) 
oftewel het word beter en bedenk je ook dat ze echt zo klein zijn en het bij papa en mama gewoon zo fijn is❤️

Bij ons ging het beter toen we tegen 6 maanden overgingen op opvolgmelk.
Zolang het slapen zo slecht gaat jezelf niet teveel martelen met hoe het volgens de schema's hoort. Daar kan je altijd nog aan werken als er weer gewoon geslapen wordt.
Voor ons werkte overdag de kinderwagen.

Hier ook 2 erg moeilijke slapers gehad, kijk vooral naar wat wél werkt. Slapen is belangrijker dan de plek. Dus als het lukt in de draagzak, prima! Je kindje is gewoon heel graag bij je :) Hier hielp het wel om ze op hun buik te laten slapen, dat geeft veel geborgenheid. Maar niet elke mama durft dat aan;)
Succes!

Terug
Bovenaan