Dutjes

Ik begin wat in de knoop te raken met slaapjes. Ze wordt 1 over 2 weken. Hoe deden/doen jullie dat? Ze doet nu nog 2 slaapjes. Maar ze blijft nog lang liggen kletsen dus het zijn nu 2 korte dutjes.

Lastig he! Hier was het ook vanaf een maand of 10 geklier met 2 dutjes. Maar uiteindelijk gingen ze met 14.5 maand 'pas' over op 1 dutje, wat heel gemiddeld is. En dan was het nog erg rekken tot 12:00 hoor, maar 2 dutjes was vanaf 14.5 maand echt onmogelijk hier.

Van 10 tot 14 maand deed ik de 2 dutjes wat korter. Het eerste slaapje rond 9.00/9.30 al naar bed. Hier waren m'n dochters vaak 6.00 wakker, dus was dat wel haalbaar. Dan haalde ik ze om 10.30 echt weer uit bed. Dan het tweede slaapje van 14.00 tot 15.30 ongeveer. Sliepen ze het eerste dutje tot 11.00 of later, was het tweede dutje onmogelijk. Er moest echt een wakkertijd van minimaal 3 uur tussen zitten op deze leeftijd.

Dus t was vooral een beetje stoeien met de slaap- en wakkertijden en dus echt in de ochtend op tijd wakker maken uit het 1e dutje en niet tot 11.00 of later laten slapen.

Maar de overgang van 2 naar 1 dutje is wel echt een lastige en duurt vaak weken voor ze echt over zijn naar 1 dutje. Ligt er ook aan hoe laat je kindje s ochtends wakker is. 6.00 wakker is 1 dutje nog onmogelijk, 8.00 wakker dan zou je het eens kunnen proberen of je kindje van 11.00 tot 14.00 zou kunnen slapen bijvoorbeeld en dan is het dus 1 dutje.
Of in de ochtend een mini dutje in de auto van 15 minuten bijvoorbeeld en dan een lange middagdut van 13.00-15.00 (en hopen dat ze dan minimaal 2 uur slaapt haha)

Hier zit m'n dochter nu in de overgang van 1 naar geen dutje, dat is ook zo'n vervelende en lange fase! Duurt al een maand of 5....

Ik zou het ook eens proberen, kijken wat er gebeurt als je het iets kan rekken en hoe lang ze dan slaapt. Mijn dochter heeft ook een tijdje thuis al op 1 slaapje gezeten en op de opvang deed ze er altijd 2. 
(Overigens deed ze daarna weer ineens een hele tijd 2 slaapjes thuis, niks zo veranderlijk als een kind haha!)

Ja! Vandaag ga ik haar 11 uur eruit halen ongeacht wanneer ze is gaan slapen. Onze dochter is rond 6.15/6.30 uur wakker dus dan is ze 10 uur echt moe. Hoe laat gaan jullie kinderen dan naar bed?

Terug
Bovenaan