Duurt het nog lang?

Inmiddels 40.6 wk zwanger en nog geen teken.... Kan het zomaar ineens beginnen?

Heb best wel eens ergens een steekje of een krampje maar verder niks.

Mijn laatste afspraak bij de VK is geweest. Als de kleine zich niet voor a.s. woensdag aandient gaat de rest via het ziekenhuis. De VK vertelde dat als ik ingeleid kan worden ze hiermee kunnen wachten tot 16 mrt. En als ik niet in te leiden ben en de kleine nog goed zit ze nog een week langer kunnen wachten...Dat lijkt me wel erg lang!!

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en waar het ook opeens begon zonder dat je wat voelde van te voren?

Zou ik er nog niet klaar voor zijn??

Hey,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ben nu 40 + 5. moet maandag nog op controle bij de VLK komen en als er woensdag nog niks is dan moet ik naar het ziekenhuis. Ze gaan dan een echo maken om te kijken hoeveel vruchtwater er is en een  CTG maken. Als alles goed is mag ik onder controle blijven van VLK en anders van het ZH. Ze heeft bij mij ook al gezegd dat als ze gaan inleiden dat pas 16 mrt is (en elke dag duurt al zo lang) Ik heb niet gevraagd wat er gebeurd als dat niet lukt.

Bij mijn eerste zwangerschap braken de vliezen 3 weken te vroeg en toen begon het. Ik had daarvoor nergens last van. Ik had hier dus helamaal niet op gerekend en weet ook niet hoe een bevalling voelt als het met weeen begint. Ben heel benieuwd. (hoop alleen dat het niet zo heel lang meer duurt).

Is dit je eerste zwangerschap??

Groetjes en succes met wachten.

Dit is inderdaad mijn eerste zwangerschap. Dus op zich had ik er wel een klein beetje rekening mee gehouden dat het wat langer kon duren maar omdat mijn cyclus vreemd verliep heb ik vanaf het begin gedacht dat ik verder was en de kleine dus eerder zou komen...

Ik zou het zelf ontzettend jammer vinden als de bevalling ( de eerste helft ) niet via de VK kan verlopen...en daarbij hoor je ook vaak dat inleiden niet echt fijn is, ook niet voor de kleine.

Bij jou is het dus omgekeerd...de eerste te vroeg en nu langer ( voor je gevoel extra lang ) wachten.

Nou wie weet zien wel elkaar dan in het ziekenhuis...haha ( Ede ), bij de inleiding.

Veel succes!

Hoi,

Bij mij begon het zomaar terwijl ik zat te wachten in de wachtkamer bij de gyn.
Ik moest voor een controle echo, want de vk dacht dat ik misschien te weinig vruchtwater had. Het begon met vervelende kramp zoals je kan hebben bij diaree, maar met wel 20 minuten ertussen en dacht dus nog niet aan de weeën.
Tijdens de echo was het stil en onderweg naar huis kwam het steeds meer en dacht dat ik dus moest   poepen.
Toen ik eenmaal op de wc zat voelde het toch anders en werd het steeds heftiger.
Kan je wel vertellen, als je twijfeld of je weeën hebt, heb je ze niet.
Kon ze niet op bed opvangen, maar onder de douche en lopend ging het aardig.
Bij mijn vrendin braken de vliezen in de supermarkt, zo uit het niets.
Ik hoop dat je bevalling spontaan op gang komt en snel.

Evelien 27+2

Hoi,

Ja hoor het kan echt zomaar beginnen.
Ik heb 12 dagen overtijd gelopen ik werd bij de extra co die je dan krijgt in het zk gestript door de gyneacoloog en de dag erna door de vk van het ziekenhuis dit was sucses vol ben die nacht nog thuis bevallen van mijn dochter die inmiddels al weer bijna 2 word.
Maar luister goed naar jezelf.....jij moet het kindje op de wereld zetten enz enz vraag op je gestript kan worden het is geen garantie maar het helpt vaak wel.
Sucses

gr Louise mama van Floortje

Hoi!

Ja hoor inmiddels is onze zoon geboren, op 8 maart. 9 dagen na de uitgerekende datum. Het heeft echt lang geduurd voor mijn gevoel maar het was het wachten waard :)

En ook nog gewoon thuis bevallen terwijl de bedoeling ziekenhuis was, helemaal geweldig!

Groetjes

Terug
Bovenaan