duwen.. gooien... niet luisteren....

Help!
Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden zit enorm in de pueterpubertijd. Steeds kinderen omduwen...speelgoed afpakken... en gooien, van eten tot aan speelgoed en de afstandsbediening!
Als hij het doet, dan kijkt hij me aan en zegt: "mama boos!" en gaat vervolgens uit zich zelf in de hoek zitten. Dus dat helpt niet! Afleiden... positief belonen.... niets helpt! Ik vind het echt heeeeeel vervelend en moeilijk! Ook omdat andere kindjes een "hekel" aan hem krijgen! Wie heeft er tips?

Thanks!!!!

Hoi hoi,

Heel herkenbaar hoor! Dylano zit ook zo in zn peuterpuberteit op t moment.
En vooral zijn broertje moet het ontgelden.. Speelgoed afpakken, en aan zn voetjes trekken.
Hij pakt bijv iets af, en legt het dan ergens anders.. Dus Sylvan kruipen naar het speelgoedje, en als hij er bijna is, legt Dylano het weer ergens anders weg. Best frustrerend voor Sylvan dus.

Wij leggen Dylano gwn duidelijk uit dat dat niet mag.. Ze moeten samen spelen, maar niet afpakken.. Dylano zn knuffel is een ander verhaal..
En als we hem een paar x gewaarschuwd hebben, brengen we hem naar zn slaapkamer.. Dit is voor Dylano én ons de veiligste oplossing ;-)
Maar het helpt wel, hij word er veel rustiger van, en gaat daarna speelgoed naar zn broertje brengen.

Dus mss moet je een straf bedenken die je zoontje echt niet leuk vind??

Succes!

Liefs Deb.

Hier nog 1 hoor,alleen Levi zegt bij alles wat hij stout doet meteen zorro (= sorry) en geeft dan ook meteen een kusje.
Dus hij weet drommels goed dta wat hij doet erg stout is. We zetten hem dan ook even apart,zeggen dat het niet mag en vervolgens doet hij het vrolijk gewoon weer.
Het is gelukkig maar een fase maar we worden er ook een beetje gek van (en zijn broer en zus ook)

groetjes chimene

Hoi hoi,

Heel herkenbaar, dat de hoek niet werkt. Sven vindt het leuk om in de hoek te staan dus dat helpt ook niet. Gelukkig heeft Sven nog niet zoveel stoute momenten als die jij omschrijft en als hij ze heeft, kan ik hem er nog wel gauw uithalen (tenzij hij moe is).

Bij ons helpt het wel om Sven iets te ontzien wat hij heel leuk vindt. Bijv.: als je nu niet luistert, gaan we straks niet fietsen.
Oke, het is een soort van chantage maar ja, je moet soms toch wat he?
Gelukkig hoeven wij het dus ook niet zo heel vaak te gebruiken.

Even doorbijten zou ik zeggen, ook aan deze periode komt een eind. Vraag is alleen, wanneer?????

Groetjes,
Maike

Hee hoi,

Hier nog niet zo erg gelukkig maar ze zegt al wel net als die van jou Mama boos! verder is ze net 2 week terug 2 geworden en ineens zegt ze wel heel vaak NEE viel ons op..........
Als Alice iets heel stouts doet of helemaal niet meer luistert gaat ze naar haar kamer voor een minuutje en dan is het wel weer over (tot nu toe).
Groetjes Alberdien

Hier ook heel herkenbaar hoor.
Soms vraag je je af waarom ze zoiets doen maar volgens mij is het echt een manier van ontdekken ofzo.
Anne-Sophie duwt ook kinderen maar is daarbij volgens mij gewoon benieuwd naar hoe iemand reageert. ik maak er dus niet teveel woorden aan vuil en zeg gewoon: Je weet dat dat niet mag he. Dat is stout. en ze heeft het een paar keer gedaan maar doet het nu niet meer.
Het speelgoed afpakken is iets anders. Dat gebeurt hier ook maar ik zeg altijd: Samen spelen, samen delen. en dat begrijpt ze al heel goed. Meestal geeft ze het dan terug. En zegt ze Mama: samen delen????
Dan vist ze dus naar een complimentje die ik haar dan ook geef natuurlijk.
Het zijn van die ondeugende boeven. Maar ook heel lief vind ik.

Groetjes en succes ermee.

Marianne

Terug
Bovenaan