Dvd laten maken in ziekenhuis??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een vraagje.
Als ons kleintje het overleeft willen we wellicht een dvd laten maken bij 20 weken ofzo. Echter een normale pretecho zien we niet zitten omdat er ook een dood kindje in mijn buik zit. Nu heb ik wel eens van mensen gehoord dat ze van de 20 weken echo een filmpje kunnen krijgen met bijbetaling. Ben benieuwd of iemand hier daar iets meer van weet.

lfs ing

Hoi Inge,
Bij ons in het ziekenhuis is het standaard dat je een DVD meekrijgt met de 20 weken echo. Ik had zelf een dvd meegenomen, maar dat was niet eens nodig. Je moet dat even navragen als je een afspraak maakt.
Ik moet trouwens heel vaak aan je denken. Dat je daar maar ligt, te wachten en hopen dat je tweede kindje het wel overleeft. Je schreef ergens anders dat je het gevoel had je kindje in de steek te laten, maar ik vind juist, dat je heel moedig hebt gekozen om je ander kindje een kans te geven. Als er iemand in aanmerking zou komen voor de titel SUPERMAMA, dan ben jij het!
Veel liefs,
Patricia

Bij het Diachnostisch Centrum waar wij onze echo's moeten laten maken vanuit de verloskundigepraktijk maken ze alleen maar video opnames tijdens de echo.
In de folder die we kregen over de echo stond vermeld dat je zelf een videoband moet meenbrengen als je opnames van je kindje wilt.
Het beste zou je even navraag kunnen doen bij de afdeling waar de echo gemaakt wordt of er een mogelijkheid is.

Groetjes Saskia

Hoi Inge,

Om medische redenen heb ik bij beide kinderen een screeningsecho gehad. En beide keren is dat op videoband opgenomen.(streekziekenhuis)  Dit had ik wel van te voren gevraagd. Het schijnt nl zo te zijn dat niet iedere arts dat wil. Zou iets met aansprakelijkheid te maken hebben. Mijn gyn deed echter beide keren niet moeilijk. Let wel op of ze de band/dvd aanzetten. Van onze zoon hebben we maar 30 seconden beeld, van onze dochter bijna 20 min. Bij Kruidvat hebben ze videobanden van een uur. Kosten geloof ik 2 euro.
Bel dus even met de gyn. Wie weet maken ze in jullie ziekenhuis wel dvd-beelden.

Groetjes, Cathy
Mama van Thom (2003) en Danae (2006)

Haai Ingrid, Bij ons in het acedemisch ziekenhuis maken ze geen opnames van de echo's. Dus ik zou het zeker even navragen.
Groetjes Inge

Terug
Bovenaan