DVD speler voor lange autoritten

Hey dames,

Naar aanleiding van het topic van Annemiek over speelgoed op lange autoritten een vraagje over DVD-spelers in de auto...

Ik was er zelf altijd erg op tegen, vooral toen we Julian nog niet hadden, hahaha! Mijn mening was dat wij (onze generatie) vroeger ook op de achterbank zat ZONDER dvd en dat we die reis ook altijd overleefden. Tja je moet dan wat creatief worden, maar een DVD speler dat vond ik belachelijk...

Maar ja...tijden veranderen...en mensen al helemaal. Wij zijn ons nu aan het orienteren op wintersportvakantie en als we gaan, gaan we met de auto. Maar ja, houd je dat vol met een 2,5 jarige op de achterbank? En vooral, houdt hij het vol natuurlijk, want het is een erg lange rit. Dus....ja, een DVD speler zou eigenlijk wel een uitkomst zijn...

Mijn vraag is eigenlijk heel kort (waarom dan weer zo'n lang verhaal?):

Wie heeft er een DVD speler in de auto voor lange ritten? Wat voor een is het en hoe bevalt ie?

Groetjes,
Ellen mv Julian

Wij hebben er een en gebruiken hem niet veel. Op het vliegtuig en de langere autoritten wel. dat zijn dan ritten van meer dan twee uur. straks op wintersport haal ik hem ook te voorschein. maar pas als hij echt jengelig wordt, in de middag dus waarschijnlijk. en ja dan is het een uitkomst. heerlijk kijken en dan langzamerhand in zombiestand wegvalle   (blik op oneindig...) en misschien zels slapen. Lukas slaapt bijna nooit in de auto dus dat zou wel lekker zijn. ondanks dat we hem dus niet veel gebruiken, zou ik niet zonder op vakantie gaan.

annemieke

Hoi hoi,

Ik was (ben) ook altijd tegenstander. Maar toen we vorig jaar naar Italië zijn gereden met Marly hebben we er toch eentje geleend van de buren, zij boden ons dat aan. Ik had wel al van te voren met manlief afgesproken dat we het alleen in uiterste noodzaak zouden gebruiken. Blijkt.... helemaal niet nodig gehad! Ging prima zonder! Ze heeft zich prima vermaakt. Vooral met doodeenvoudig naar buiten kijken vond ze super, vooral in de bergen. Toch een andere omgeving als thuis.

Maaruh... dat was je vraag niet hè? Wat ik je eigenlijk wilde voorstellen is dat je dus ook eentje kunt lenen van iemand. Hoef je er niet persé een te kopen (al heb ik echt geen idee wat zo'n ding kost, misschien wel helemaal niet veel!).

Hier gaat'ie volgende keer wel weer mee, maar alleen voor in het uiterste geval!

Succes met uitzoeken!

Groetjes, Marloes mv Marly

Hoi Ellen,

Wij hebben er 1 voor Gijs van Nextbase. Hij kostte 2 jaar geleden €179,-- en hij bevalt prima. Hier ook alleen voor de echt lange ritten en als je hem zijn gang laat gaan kijkt hij er uren naar. Maar als ie niet aanstaat, kan ie ook nog steeds prima de tijd doorbrengen met naar buiten kijken en boekjes lezen.

Sophie heeft er geen, maar zij is ook echt geen televisiekijker. We zijn er nog niet uit of we er voor de zomervakantie nog 1 aanschaffen, of dat ze moeten delen en we een mp3 oid meenemen met luistercd's of dat ze er ook een krijgt.

Wat wel heel lekker is: als je de adapter meeneemt (zit er standaard bij) dan kun je tijdens de vakantie ook zo af en toe een dvd-tje afspelen (als het slecht weer is, als je nog heeeel even wilt slapen óf (en dat hebben wij ook gedaan) je neemt een paar filmpjes voor jullie mee, heerlijk filmpje kijken in bed hahahaha)

Succes met je beslissing!
Groetjes
Susan

Hoi,

Wij hebben er ook eentje. Het is er een van Philips. Wij hebben een caravan in Zeeland en dat is vanuit ons toch 2,5 uur rijden. Jamie moesten wij altijd bezig houden tijdens het rijden. En hij werd snel vervelend. Slapen deed hij bijna niet. Dus toen toch maar eentje gekocht. Ik vind het ideaal. Hij zit lekker rustig filmpjes te kijken en ik kan op de weg letten. Kan niet beter toch.

Groetjes Natasja mv Jamie

Bij ons zitten er standaard schermen in de hoofdsteunen. Wij rijden regelmatig 200km naar fam en dan vind ik het ideaal om de dvd aan te hebben. Geeft veel rust ik het kippenhok achterin.

80 euro bij de wehkamp, vandaag besteld, morgen in huis (nee heb geen aandelen haha)
Zoals je kon lezen in het stukje bij annemiek, ik wilde er ook niet aan geloven, maar toch gedaan. We hebben hem maar hooguit 15 minuten aangehad. Yoëll vond het buiten veel interessanter. Ze zijn niet zo duur meer tegenwoordig dat scheelt.

Let wel op.... bij blokker was er een aanbieding maar zit geen accu aan, dus altijd via snoer vanuit sigarettending afspelen (niet handig), ratelde als een gek als het dvdtje play ging.
Die van wehkamp heeft een accu, en een tasje waarmee je hem op kunt hangen  aan je hoofdsteun.

Probeer het eerst een paar keer in de auto als je hem hebt aangeschaft er zijn kids die wagenziek worden ervan...  Dan kun je hem nog terug brengen

Succes  

Terug
Bovenaan