dwangstoornis dochter

onze dochter heeft last van smetvrees, wast haar handen regelmatig etc.
Nu wil ze ook dat haar omgeving dat doet,wij mogen ook niet meer in haar huis en op haar toilet, ontvangt ons in haar tuin. Ze woont 3 uur rijden , ver weg dus.

Ik heb wel gehoord dat wij niet mee moeten gaan in haar dwang, gewoon in haar huis en op het toilet hebben te gaan, maar dan raakt ze in paniek.

Ik vind het ook lastig voor haar kind en partner, die er tot nog toe in meegaan.

Wat kan ik nu doen ?

 
Ik neem aan dat je haar al eens uitgelegd hebt hoe buitensporig het is, en dat ze echt hulp moet zoeken?
Om dit op te lossen, moet zij zelf voor een oplossing open staan. 
Voor het meer directe probleem, misschien bij 1 van haar buren naar de wc? Of een openbaar toilet daar in de buurt. Of een toilet bij een horeca gelegenheid of zo.
Er niet in mee gaan, tijdens een bezoek, tewijl haar partner er standaard wel in mee gaat, lijkt me niet heel nuttig.
 
Wat vreselijk moeilijk lijkt dat me als je kind daar last van heeft. Ik zou toch echt een gesprek met haar en haar partner hebben, dat ze echt hulp moet zoeken. Al is het voor haar kleine... dat is ook niet gezond om daar een kind zo in mee te nemen. Misschien geeft dat haar motivatie
 
Terug
Bovenaan