Dwars,dwarser, dwarst

Ik ben stapelgek op mijn dochter Sabine, maar af en toe zou ik haar graaaag achter het behang plakken. Ze is zo dwars, overal gaat ze tegenin. Niet alleen bij mij, maar ook bij opa en oma, op school, bij vrienden...Als ik op visite moet dan zit ik van te voren te duimen of ze zich redelijk zal gedragen. De dame gaat gillen, stampvoeten, schreeuwen, slaan of zelfs schoppen als ze haar zin niet krijgt.De kindjes op de speelzaal loopt ze continu uit te dagen waardoor ze soms niet met haar willen spelen (logisch) en ze dus alleen zit aan een tafeltje ( en dat vind ik zo vreselijk sneu , al doet ze het zelf).Wie heeft er tips voor me om mijn kleine draakje weer te "kneden" zodat ze weer mijn gezellige kwebbeltje wordt? Ik ben al begonnen met Omega3-vetzuren omdat ik heb gehoord over de positieve resultaten bij onrustige kindjes.Sabine is 28 juli 3 geworden, dus ongetwijfeld werkt haar leeftijd ook flink mee, maar ik zou het zo graag weer wat gezelliger willen hebben in huis.
 
Hoi,

Ik ken het probleem. Mijn dochter is sinds oktober 3 en heeft in haar 3 jaar al meerdere opstandige periodes gehad. Op dit moment lijkt het alsof haar oren voor niks aan haar hoofd zitten, want ze luistert voor geen meter. Vroeger kon ik echt van die woede aanvallen ervan krijgen. Nu kan ik me beter inhouden en probeer zo consequent mogelijk te blijven en haar goed gedrag te prijzen!
Ik denk dat het weer zo'n beruchte periode is en dat je over een maandje misschien weer ermee lacht, net als ik hopelijk.
 
hoi wij hebben ook een dochter van 3 ,en heeft oook een kop als een garnaal maar ik denk het eenige wat je kan doen is haar steeds weer terecht wijzen wij zetten dr op de gang of in de hoek als ze niet luisterd en dan negeeren we dr een tijdje tot ze weer gewoon kan doen maar wees vooral geloof wardig niet zeggen je gaat op de gang en het dan niet doen want dan loopt ze zo weer over je heen laat dr daar maar ff afkoelen en ja natuurlijk gaat ze huilen maar daar moet je je dan maar ff voor afsluiten bij ons werkt het nog steeds en het word minder ze weet gewoon waar ze aan toe is en dat nee ,nee is en dat het vertoonde gedrag niet gewenst is nou veel s6 er mee en ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes nicole
 
soms helpt niet meer boos worden maar gelijk reageren met op de gang of in de hoek. Zelf dus niet boos worden en zeker geen discussie meer aangaan want dat is zo vermoeiend elke keer. Kan ze weer normaal doen (dwz niet huilen, gillen, slaan nee krijsen etc) dan mag ze terugkomen. Af en toe vragen of ze klaar is. Zo niet gaat de deur weer dicht. Wel, dan is het over en kan er weer gewoon gezellig gespeeld worden. Het werkte bij ons erg goed. Ik was het zo zat om iedere keer uit mijn slof te schieten. Werd er moe en moedeloos van. Duidelijkheid en concequent zin, is dan er belangrijk. En een gang, die hebben ze overal dus ook als je op visite bent. Succes ........ en ja....... het gaat weer voorbij!! :)))
 
Terug
Bovenaan