dwars gedrag met kleding

Zins afgelopen week maandag is onze dochter 3 jaar tegenstribbelig als ze haar jas aan moet als we haar ophalen van de kinderdagverblijf. Dan donderdag en vrijdag komt mijn dochter naar mij toe, ik wil natuurlijk dat ze haar jas aantrekt. Begint ze opeens te huilen en tegen te stribbelen om de jas aan te trekken. Ik alles proberen, maar dochter wil gewoon haar jas niet aantrekken. Ik natuurlijk de leidster gevraagd of er iets gebeurd was in de week, want ik vindt het gewoon vreemd dat mijn dochter in 1 week zo verandert is, maar volgens hun is de week normaal verlopen. Krijg ik na lang gedoe eindelijk haar jas aan, zodat we naar huis kunnen. Dit vreemde gedrag toont ze in het weekend ook, behalve afgelopen zondag toen ze haar speeljas aantrok om buiten te spelen Ze heeft twee jassen, een voor de KDV een nette jas, en een om in het weekend lekker te ravotten een speeljas.

Nu heb ik ook een moeder gesproken (ze past wel eens op onze kinderen) waarvan haar zoon ook op de KDV zit als mijn dochter. Zei zegt dat vorige week dinsdag in de middag toen ze haar zoon ophaalde, de leiding zag dat ze mijn dochter een jas aantrokken voor het speeluurtje. Volgens haar was mijn dochter tegenstribbelig en begont ze te huilen, en had ze zelfs haar eigen jas in haar handen. De leiding had toen haar jas aan een ander kindje gegeven, en haar toch de verkeerde jas aangetrokken. Maar toen ik dit aan de leidster vroeg vanochtend wist ze helemaal niks vanaf, en de andere leidsters ook niet.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, weet iemand raad, of heeft zoiets eerder meegemaakt. Moet ik nu denken dat het aan mijn dochter zelf ligt en dat ze in een fase zit. Of moet ik nu denken dat de KDV haar aandringt op het aantrekken van een verkeerde jas dat ze zo is.
 
Terug
Bovenaan