Dwars liggen,moeilijk gedrag

Hallo,

Mijn dochter is nu 20 maanden en sinds een paar weken erg dwars, ze gooit veel dingen bewust kapot,springt boven op tafel,schopt overal tegenaan.Ze kan ook nergens leuk mee spelen,alles doet ze 2 tel.  Hoe ik ook reageer:negeren,aanspreken,in een hoekje zet.Niks helpt, ze gaat gewoon door. Is dit voor jullie herkenbaar en hoe reageren jullie? Ik ga al zoveel mogelijk met haar naar buiten,dat vind ze geweldig en dan is ze goed te pas.
X Lente

Hee hoi,

lastig he! Alice is nog maar 19 maanden maar had vorige week een paar dagen van die buien. Verschrikkelijk, nergens mee spelen en maar zeuren. Gewoon zoveel mogelijk negeren zou ik zeggen en idd lekker de energie buiten kwijt zien te raken. Ben met Alice ook wat meer buiten geweest en dan maar een keer moe naar de teletubbies binnen kijken.
Deze week is ze weer prima te spreken en speelt ze ook echt weer, hopelijk is het bij jullie ook gauw weer over.

Groetjes Alberdien

Hoi Lente

Ik denk dat het toch het begin van de peuterpubertijd is....
Jesse word volgende maand 2 en hij zit er ook al midden in
Zijn wil is wet hier denkt hij en dat is niet de bedoeling natuurlijk
Meestal zijn het periodes gelukkig, de een wat erger dan de ander
Er zijn wel van die gezegdes...ik ben twee en ik zeg nee...of ik ben drie en ik doe het lekker nie....
Ik probeer er altijd maar zo rustig mogelijk onder te blijven en ook dingen te negeren
Goed gedrag zo veel mogelijk te belonen en maar hopen dat het weer snel voorbij is
Ik heb er natuurlijk 4 en dan weet je het wel een keer
Vooral toen mijn tweeling in deze fase zat was het zwaar, maar soms kan je er echt moedeloos van worden
Succes ermee enne.......het gaat echt over

Groetjes Xennah

Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Fleur is nu 22 maanden, kent geen nee, is oost-indisch doof en doet echt alles wat niet mag. Ik probeer het te negeren en haar op andere gedachten te brengen, maar is soms erg lastig als Eva (3 weken oud) wakker is en de fles wil.

Maar we blijven zo positief mogelijk. haha

Ook hier zitten we midden in de peuterpubertijd....zucht! Mette speelt het met name    uit via het eten. Ze eet momenteel amper iets. 2 hapjes avondeten en dan roept ze KLAAAR en lukt het echt niet meer om er nog iets in te krijgen. Ja als we de tv aanzetten want dan wil ze wel eten. Nou eten voor de tv doen we hier niet dus als je zonder tv weigert te eten heb je blijkbaar niet genoeg honger! (ik vind het wel moeilijk hoor om dit door te zetten maar doe het wel). Ik ben heel benieuwd hoelang deze fase duurt.

gr.Ing

Hoi!

Hier precies hetzelfde met onze peuter dochter!! Vooral als haar broertjes van 9 weken de fles krijgen is het leuk om dwars te gaan liggen. Op de gang zetten is geen optie, ze vindt het veel te leuk op de gang. Het helpt nu even om  Veerle achter de bank te zetten en haar te negeren. Ik ga   met mooi weer ook veel naar buiten, daar kan Veerle haar energie lekker kwijt. Probeer er gewoon zo min mogelijk aandacht aan te geven.

Sterkte in de strijd.

Groetjes, Floor

Ben blij(jullie snappen wel hoe ik het bedoel) dat het herkenbaar is en dat jullie het soms ook erg vermoeiend vinden.Gelukkig scheen vanmorgen de zon een beetje dus we zijn veel buiten geweest. En dan is alles goed.Terwijl ik dit typ hoor ik al dat de keukenkastjes volledig leeggehaald worden.GRR!! Haha!! Sterkte allemaal en ik ga door met negeren en positief gedrag belonen. Laat de zomer maar komen........

Groetjes Lente

wat een herkenbare verhalen! Mijn dochterje wordt volgende week 2 en heeft het concept 'ik ben 2 dus ik zeg nee' al helemaal onder de knie. Goh, wat fijn.... Ze is buiten altijd goed te hebben al heeft ze de afgelopen tijd ook wel eens buien midden in het winkelcentrum. Dan gaat ze op de grond zitten en weigert ze verder te lopen. Tsja, uiteindelijk moet ik haar dus naar de fiets toe dragen terwijl ze driftig is en dan moet ik ook nog eens mijn boodschappen dragen. Krijg het er warm van af en toe!
Thuis heeft ze ook van de buien maar ik negeer zo veel mogelijk. Als ik haar gewaarschuwd heb dat iets niet mag (bv. staan en springen op de eetkamerstoelen) dan zet ik haar 2 minuten op de gang. Soms wordt ze daar driftig en een andere keer gaat ze daar rustig zitten, maar als ze ervan daan komt krijg ik altijd een knuffel en is ze ineens een stuk rustiger. Het zal idd wel een fase zijn, we moeten er maar doorheen. Ondanks dat vindt ik deze leeftijd wel superleuk, vooral omdat ze zoveel gaat kletsen en een soort kleine zelfstandige is!

Terug
Bovenaan