dwars monstertje van 3 jaar! Hellup

Heeft iemand van jullie tips?

Ik heb een kind van 3 en die is nogal dwars. Als het niet gaat zoals hij wil dan kan hij helemaal door het lint gaan. Er valt dan bijna niet meer te communiceren en het enigste dat hij doet is huilen.
Ik zet hem dan op de mat en dan wordt hij even rustig. Maar zodra hij dan weer in de kamer is verzint hij weer iets nieuws om dwars over te doen en begint het circus helemaal opnieuw.

Aangezien ik nu zwanger ben vind ik het heel moeilijk om hier mee om te gaan en mijn geduld te bewaren.

Heeft iemand tips of ervaring met een dergelijk dwars gedrag?

Bedankt.
gr Sandra
 

hoi,

Een lotgenoot, fijn om te lezen dat het niet alleen hier zo is.
Zelf heb ik een zoontje van bijna 4 en 1`van 2, en ben net bevallen van de derde.
Ik begrijp wel dat het een ingrijpende verandering is voor hem, maar soms kan ik 'm echt achter het behang plakken.
Hij jut m'n andere zoontje op dus die is veels te wijs voor z'n leeftijd en wanneer ze samen tekeer gaan heb ik er dus 2 tegen me.
Wat jezelf al zegt op de mat werkt voor even en dan verzint ie weer wat nieuws, meestal wanneer ik de jongste aan de borst heb want hij weet dat ik niet op kan staan.
Ik heb dus niet een pasklare oplossing voor je maar ik ga er maar van uit dat het een keer over gaat, over 3 maanden mag hij naar school.

Sterkte en groetjes Sonja
 
Nou dan maak ik mijn borst vast nat voor na de bevalling....h ah aha

Ik heb hem dinsdagmiddag uitgelegd dat ik het gedrag van die ochtend niet accepteren kan.
Ook verteld dat ik hem volgende keer op de mat zet en als hij dan gaat schreeuwen of zich nog erger misdraagt dat ik hem dan in bed zet met de kookwekker op de gang.
Ik geloof dat hij wel begrijpt wat ik bedoel, maar de praktijk zal het hem pas echt vertellen als het aan de orde is.

Vanmorgen wilde bij bijna weer over zijn zeik gaan, omdat ik de lamp al aan had gedaan en hij in het donker de gordijnen open wilde doen.....

Het is echt ongelofelijk hoe zo'n kleintje probeert om de dingen naar zijn hand te zetten. Helaas heb ik hem zijn zin niet gegeven, hij zal toch moeten leren dat het niet altijd gaat zoals hij wil, anders hebben wij over een jaar een nog groter probleem.

Vinden de oudste kinderen de baby wel leuk?

gr Sandra
 
hoi
ik heb ook zon monster!
hij wil graag zelf de tv aan doen/uit doen en als ik dat dan doe, issie boos.
ik vertel hem dan ook mama wil ook de tv aan doen, volgende keer mag jij weer.
na een poosje begreep hij dit en werdt zijn driftbui minder.
nou gaat dit natuurlijk met meer dingen zoals de gordijnen deur open en dicht doen.
en noem maar op.
als hij zo gillerig boos is moet hij de gang in.
hij probeerd zijn ouders uit, en bij de oppas zijn ze heel anders omdat ze zich op hun gemak voelen bij pa en ma.
heeft ook iets positiefs, maar dit kan je niet altijd in zien(vooral tijdens zon bui niet)
succes
 
fijn om te horen dat meerdere ouders dit probleem kennen.
Ik heb een dochtertje van net 2 jaar, en ik zit er eigenlijk een beetje doorheen op dit moment.
Als ze 1 op 1 aandacht krijgt is ze poeslief en kan ik echt van haar genieten en ze kan ook best heel lief alleen spelen, maar ze heeft de laatste weken van die dagen dat ik echt knettergek van d'r wordt.
Gisteren zat ze d'r broertje(bijna 6 maanden)  echt heel hard op zijn hoofd te slaan.
Ik werd erg boos en heb haar in de gang gezet.
Meteen die kleine getroost natuurlijk en haar verteld dat dat dus echt niet kan.
Als ze haar zin niet krijgt gaat ze gewoon heel hard gillen en de heeeele dag loopt ze te zeuren.
Ik word er gek van, probeer het negatieve gedrag nu maar eens gewoon te negeren, maar ja als ze gaat slaan reageer ik natuurlijk wel.
Van gillen wordt d'r broertje ook helemaal overstuur dus moet ik wel optreden.
Het is wel zo dat ze laatste tijd minder vaak slaapt tussen de middag en dat maakt haar niet bepaalt vrolijker.
Nou ik ben even mijn verhaal kwijt ik hoop dat ik er een oplossing voor kan vinden want ik wil dit zo echt niet hoor.
groetjes Martine  
 
Terug
Bovenaan