Dwarse buien, nee schreeuwen aaaaah

Help!!!!
Annique heeft echt het NEE zeggen ( schreeuwen ) ontdekt.
Ik wordt er helemaal gek van.
Ze zit de laatste 2 dagen niet lekker in d'r velletje en schreeuwt om alles NEE en als je geluk hebt, dan heb je ook nog een tik van dr te pakken .
Ze huilt om veel dingen en vraagt veel aandacht, door op schoot te willen en steeds achter ons aan te lopen , en te jengelen.
Pffff wordt er wat moe van, en wil dr zo graag helpen , want ik weet niet waar ze last van heeft.
En die NEE fase doet ze bij alles .. tijdens het eten, tijdens het spelen, zelfs tijdens het winkelen tegen andere mensen. En dan dat boze hoofd van dr erbij poeh!
T zal wel een fase zijn, maar  vind het wel erg lastig.
Ik probeer het wel zoveel mogelijk te negeren, en als ze ons slaat dan corrigeer ik haar wel door haar even toe te spreken of haar eventjes om te draaien in haar stoel.
Zo klein en lief dat ze lijkt hahaha zo'n dikke boef is het op het moment...
Is dit herkenbaar?? Wat doen jullie? Volgens mij is negeren het beste en dan het goeie gedrag juist belonen, door aandacht of een knuffeltje ..

Kun je het voorstellen??? hahahaha zo'n onschuldig maar stiekem toch ook wel een beetje een boevenhoofdje,,, vooral met die snottebel...

groetjes sandra

Heb jij toevallig ook een Jamie in huis???

Hier precies hetzelfde. Ik word er echt knettergek van. Als ik nee zeg kan ik een driftbui verwachten en als ik even geen aandacht geef zet hij het op een huilen. Negeren kan ik niet, want dat huilen / schreeuwen is zo hard en schel dat ik er gewoon hoofdpijn van krijg. Ik zet hem gewoon op de gang als hij zo schreeuwt om niks. Als het stil is mag hij weer binnen komen. Begint hij dan weer gaat hij gelijk weer op de gang. Wel vertel ik hem elke keer als ik hem van de gang laat komen waarom hij daar naar toe moest. Ik krijg dan een knuffel en kus en zeg dat het weer goed is. Als hij lief gaat spelen laat ik hem natuurlijk wel merken dat hij heel lief is etc.

Als ik in de winkel ben dan negeer ik het gewoon. Helemaal geen aandacht geven. maar ik schaam me soms kapot.

Succes met je kleine monstertje. Het zal idd wel weer een fase zijn.

Gr. Natasja mv Jamie

'm Volgens mij hebben er een aantal contact met elkaar .... wordt er knetter van.
Het blijft een lieverd, maar zodra hij   iets wil ... oehhh, pas maar op.
En op zich ben ik daar heel duidelijk in hoor, geen gezeik, maar hij lijkt het niet helemaal door te hebben .....
Sterkte ermee!
Liefs Nelleke

"Ik ben bijna twee en zeg al heel lang nee"
Tessa kan er ook wat van hoor, helemaal als het even niet gaat zoals zij dat in gedachten heeft. Of als we weer moeten gaan en zij vind het nog helemaal geen tijd om te gaan! Dan komen er heel wat decibellen uit dat keeltje!
Gillen negeer ik, dan houdt ze er snel mee op. Een huilbui omdat ze niet mee wil, dan probeer ik haar af te leiden.
Pff, ach, over het algemeen is ze lekker gezellig en wij hebben ook wel eens onze momenten dat we willen gillen, schreeuwen, niet mee willen en niet weer aardappels willen eten!

Lisenka mv Tessa

pfff hier nog zo'n dwarse peuter.
Overal wordt Eeeeee op gezegd. Dat is Alefs voor nee.
Hij wil slaapzak niet uit, pyama niet uit, geen schone luier, jas niet uit als we thuiskomen, etc.
Zal wel een fase zijn.
Ben in ieder geval blij dat er nog veel meer dwarse nee zeggende peutertjes zijn.

Groetjes Agnes

Terug
Bovenaan